Record Details

Традиційні методи навчання мови як ресурс діалогізації освітнього процесу

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/738078/
 
Title Традиційні методи навчання мови як ресурс діалогізації освітнього процесу
Traditional methods of language learning as a resource for dialogization the educational process
 
Creator Бондаренко, Неллі Володимирівна
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description Органічність діалогізації освітнього процесу як одного з дієвих способів увідповіднення традиційних методів навчання вимогам сучасності ґрунтується на тому, що компетентнісна освіта розглядає особистість як продукт і результат діалогічного спілкування, тобто як інтерсуб’єктне утворення. Активність особистості й потреба самовдосконалюватися можуть здобути розвиток тільки у взаємостосунках з іншими, побудованих за принципом діалогу, який є інноваційним ресурсом розвитку особистості. Діалог становить осердя процесу особистісно орієнтованого навчання. Особистісна спрямованість навчання сприятиме посиленню діалогічної взаємодії за рахунок активності учня у навчальному діалозі щодо засвоєння нових знань і набуття умінь.
Dialogization of the educational process is one of the organic and effective ways of actualizing traditional teaching methods, meeting the requirements of modern education. Dialogization is based on the fact that competence education considers personality as a product and result of dialogic communication, that is, as an intersubjective formation. The activity of the individual and the need for self-improvement can develop only in the relationship of the individual with other participants of the educational process during the implementation of the principle of dialogue, which is an innovative resource for the development of the individual. Dialogue occupies a central place in the process of personally oriented learning. The personal orientation of education contributes to the strengthening of dialogic interaction due to the student's activity in educational dialogue during the assimilation of new knowledge and acquisition of skills.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2023
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/738078/1/BNV%202023%2011%20Biliaievski.pdf
- Бондаренко, Неллі Володимирівна (orcid.org/0000-0002-4033-7287 <http://orcid.org/0000-0002-4033-7287>) (2023) Traditional methods of language learning as a resource for dialogization the educational process In: Методи компетентнісного навчання української мови : зб. матеріалів круглого столу, присвяченого пам’яті чл.-кор. НАПН України, д-ра пед. наук, проф. Біляєва Олександра Михайловича (28 вересня 2023 р., м. Київ) . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 12-18. ISBN 978-966-644-651-3