Психологічні вимоги до розроблення навчальної літератури для Нової української школи: методичні рекомендації
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/738062/
|
|
Title |
Психологічні вимоги до розроблення навчальної літератури для Нової української школи: методичні рекомендації
Psychological requirements for the development of educational literature for the New Ukrainian School: methodological recommendations |
|
Creator |
Шатирко, Л.О.
Дзюбко, Л.В. Бучма, Вікторія Володимирівна Гурова, О.В. |
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Розробка та впровадження навчальної літератури нового покоління є однією з ключових умов успішного втілення реформи Нової Української школи, створення сучасного й ефективного освітнього простору. Вдосконалення якості навчальної літератури є одним з вагомих засобів підвищення якості загальної середньої освіти. Методичні рекомендації адресовано авторам навчальної літератури для Нової української школи. Рекомендації розроблено з метою підвищення фахової компетентності спеціалістів в галузі створення навчальної книги. Головним завданням методичних рекомендацій є окреслення психологічних вимог щодо побудови навчальної літератури, орієнтирів психологічного аналізу підручника для Нової української школи. Приклади завдань компетентнісного навчання, що містяться у рекомендаціях, доцільно відображувати в підручниках та інших видах навчальної літератури для початкової ланки освіти. Визначені критерії розроблення основних видів навчальної літератури (підручник, посібник «Робочий зошит», наочний посібник), для учнів молодшого щкільного віку, дадуть можливість потенційним авторам значно поліпшити її якість. Методичні рекомендації можуть бути корисними для авторів навчальної літератури, психологів, педагогів, експертів, соціальних працівників. The methodological recommendations define the theoretical basis of psychological requirements for the development of educational literature. The list of issues of the psychological spectrum, with the help of which it is possible to describe the relevant requirements for educational literature, and the criteria for the development of textbooks for elementary school students are characterized. Methodical recommendations contain examples of competence training tasks that should be reflected in textbooks and other types of educational literature for younger schoolchildren. An important criterion for the development of the textbook is the analysis of its compliance with the competence approach in the context of the methodological guidelines of the New Ukrainian School. Outlined guidelines for the psychological analysis of educational literature can be useful to potential authors in the process of developing textbooks, teaching aids, and workbooks for the New Ukrainian School. |
|
Publisher |
Інститут психології імені Г.С.Костюка НАПН України
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Teaching Resource
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/738062/1/%D0%9F%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D1%96%20%D0%B2%D0%B8%D0%BC%D0%BE%D0%B3%D0%B8%20%D0%B4%D0%BE%20%D1%80%D0%BE%D0%B7%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B8%20%D0%B4%D0%BB%D1%8F%20%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%97%20%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D1%97%20%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B8%20%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BD%D1%96%20%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97.pdf
- Шатирко, Л.О. (orcid.org/0000-0002-1953-0656 <http://orcid.org/0000-0002-1953-0656>), Дзюбко, Л.В. (orcid.org/0000-0002-1972-3482 <http://orcid.org/0000-0002-1972-3482>), Бучма, Вікторія Володимирівна (orcid.org/0000-0001-6163-0223 <http://orcid.org/0000-0001-6163-0223>) and Гурова, О.В. (orcid.org/0000-0002-4258-6666 <http://orcid.org/0000-0002-4258-6666>) (2023) Psychological requirements for the development of educational literature for the New Ukrainian School: methodological recommendations [Teaching Resource] |
|