Інтегрований підхід у краєзнавчій діяльності при вивченні географії в школі
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/738053/
|
|
Title |
Інтегрований підхід у краєзнавчій діяльності при вивченні географії в школі
Integrated approach in local studies when studying geography at school |
|
Creator |
Назаренко, Тетяна Геннадіївна
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education 902/908 Archaeology. Prehistory. Cultural remains. Area studies 91 Geography. Exploration of the Earth and of individual countries. Travel. Regional geography |
|
Description |
В змісті статті йдеться про комплексний підхід при вивченні природничих навчальних предметів в школі, в тому числі і географії. Авторка розкриває ціннісні орієнтири в умовах впровадження нового Держстандарту базової середньої освіти, де значна роль відводиться краєзнавству. Згідно Концепції Нової української школи з’являються нові навчальні програми, підручники, посібники, в яких зростає роль українознавства, ідентифікації, патріотизму, краєзнавства, особливо після вторгнення РФ (країна агресор) на територію України, а для того щоб пізнавальний інтерес до уроків географії не зникав, необхідно проводити заняття з елементами пізнавальної мети, використовуючи наочний матеріал, спонукати учнів до пошукової та дослідницької діяльності.
The content of the article is about a comprehensive approach to studying science subjects at school, in particular geography. The author reveals the value orientations in the conditions of the implementation of the new State standard of basic secondary education, where a significant role is assigned to local history. In accordance with the Concept of the New Ukrainian School, new curricula, textbooks, manuals are appearing, in which the role of Ukrainian studies, identification, patriotism, local studies is increased, especially after the invasion of the Russian Federation (the aggressor country) on the territory of Ukraine, and in order that in the lessons the cognitive interest of geography has not disappeared, it is necessary to conduct classes with elements of a cognitive goal, using visual material, to encourage students to search and research activities. |
|
Publisher |
Візаві
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/738053/1/%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8_%D0%9D%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.pdf
- Назаренко, Тетяна Геннадіївна (orcid.org/0000-0001-7354-5245 <http://orcid.org/0000-0001-7354-5245>) (2023) Integrated approach in local studies when studying geography at school In: Інтеграція фундаментальних та прикладних досліджень в географічній, екологічній та хімічній освіті : зб. матеріалів ІХ Всеукраїнської наук.-практ. інтернет-конф., 23 листоп. 2023 р. . Візаві, м. Умань, Україна, pp. 211-215. |
|