Record Details

STEM-освіта учнів у системі загальної середньої освіти: теоретико-методичні засади

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/737991/
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/55489
 
Title STEM-освіта учнів у системі загальної середньої освіти: теоретико-методичні засади
STEM-education of students in the system of general secondary education: theoretical and methodological principles
 
Creator Піддячий, Микола Іванович
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
374 Education and training out of school. Further education
378 Higher education. Universities. Academic study
5 Мathematics. natural sciences
 
Description Стратегія STEM-освіти учнів розглядається нами у контексті соціально-трудового розвитку особистості і потребує формування здатності до продуктивної взаємодії та гармонізації психологічної сфери. Для формування багатогранного психологічного досвіду та розвитку свідомості маємо розробити алгоритм який розвиває здатність до продуктивної діяльності на основі інтересів можливостей і схильностей особистості учня.
We consider the strategy of STEM education of students in the context of social and labor development of the individual and requires the formation of the ability to productive interaction and harmonization of the psychological sphere. In order to form a multifaceted psychological experience and develop consciousness, we need to develop an algorithm that develops the ability to productive activity based on the interests, capabilities and inclinations of the student's personality.
 
Publisher Посвіт
 
Date 2023
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/737991/1/6-23_%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8%D0%9F%D0%9C%D0%86.pdf
- Піддячий, Микола Іванович (orcid.org/0000-0001-6571-1450 <http://orcid.org/0000-0001-6571-1450>) (2023) STEM-education of students in the system of general secondary education: theoretical and methodological principles In: Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи (15). Посвіт, м. Конін, Польща – м. Ужгород, Україна – м. Перемишль, Польща – м. Херсон, Україна, pp. 127-129. ISBN 978-617-8003-18-0