Record Details

Методологія організації освітнього процесу в ЗЗСО. Робоча програма навчальної дисципліни для здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії за спеціальністю 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями)

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/738038/
https://undip.org.ua/library/pometun-o-i-metodolohiia-orhanizatsii-osvitnoho-protsesu-v-zzso-robocha-prohrama-navchalnoi-dystsypliny-dlia-zdobuvachiv-vyshchoi-osvity-stupenia-doktora-filosofii-za-spetsialnistiu-014-serednia-osv/
10.32405/978-966-644-701-5-2023-21
 
Title Методологія організації освітнього процесу в ЗЗСО. Робоча програма навчальної дисципліни для здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії за спеціальністю 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями)
Methodology of educational process organization in GSEI.The working program of the educational discipline for higher education holders of the degree of Doctor of Philosophy in the specialty 014 Secondary education (by subject specialties)
 
Creator Пометун, Олена Іванівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Зміст курсу «Методологія організації освітнього процесу в ЗЗСО» висвітлює нову методологію організації освітнього процесу, пов’язану з переходом до Нової української школи на засадах компетентісного, діяльнісного, особистісно зорієнтованого підходів, розкриває особливості реалізації окремих компонентів освітнього процесу в його взаємозв’язках і закономірностях. Дає можливість сформувати у аспірантів здатність проектувати та здійснювати теоретично обґрунтований освітній процес на основі прогнозування його результатів.
The content of the course «Methodology of educational process organization in general secondary education institutions» highlights the new methodology of organization of the educational process associated with the transition to the New Ukrainian School on the basis of competence, learning in action and students` centered approaches, reveals the features of separate components of the educational process in its relationships and patterns. Creates the opportunity to form the graduate students` ability to design and implement a theoretically based educational process based on forecasting its results.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2023
 
Type Teaching Resource
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/738038/1/ND4_Metodolohiia-orhanizatsii-osvitnoho-protsesu-v-ZZSO-1.pdf
- Пометун, Олена Іванівна (orcid.org/0000-0002-4602-6383 <http://orcid.org/0000-0002-4602-6383>) (2023) Methodology of educational process organization in GSEI.The working program of the educational discipline for higher education holders of the degree of Doctor of Philosophy in the specialty 014 Secondary education (by subject specialties) [Teaching Resource]
10.32405/978-966-644-701-5-2023-21
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.32405/978-966-644-701-5-2023-21