Record Details

Державно-громадське управління в професійній (професійно-технічній) освіті як пріоритет державної освітньої політики

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/728500/
http://umo.edu.ua/upravlinnja-ta-administruvannja-vipuski/zbirnik-naukovikh-pracj-visnik-pisljadiplomnoji-osviti-serija-upravlinnja-ta-administruvannja-vipusk-736-2018
10.32405/2522‐9958
 
Title Державно-громадське управління в професійній (професійно-технічній) освіті як пріоритет державної освітньої політики
Рublic-public administration in professional (vocational) education as a priority state educational policy
Государственно-общественное управление в профессиональном (профессионально-техническом) образовании как приоритет государственной образовательной политики
 
Creator Супрун, В'ячеслав Васильович
Лопата, Микола Петрович
 
Subject 35 Public administration. Government.
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті розкриваються науково-методичні засади провадження громадського самоврядування та розвитку державно-громадського управління в освіті України: охарактеризовано мету, основні завдання, зміст, ознаки, принципи та моделі державно-громадського управління закладами професійної (професійно-технічної) освіти в сучасних умовах модернізації освіти та децентралізації управління.
У нових соціально-економічних умовах сучасна система управління освітою поступово набуває ознак громадського самоврядування та державно-громадської моделі управління, що має забезпечити перехід України до постінформаційного суспільства. Сучасна система управління професійною (професійно-технічною) освітою має забезпечити прискорений випереджальний інноваційний розвиток, а також створити умови відтворення соціокультурного середовища для розвитку, самоствердження та самореалізації особистості протягом всього життя.
При цьому важливого значення набуває науково-теоретичне обґрунтування державно-громадської моделі управління в закладі професійної (професійно-технічної) освіти і розробка рекомендацій з провадження громадського самоврядування та розвитку державно-громадського управління в професійній (професійно-технічній) освіті як пріоритет державної освітньої політики України в сучасних умовах модернізації освіти та децентралізації управління.
Умовою ефективного управління освітою є взаємодія органів державної влади з органами громадського самоврядування, які мають право вносити пропозиції щодо формування державної освітньої політики, вирішувати питання освітньої, науково-дослідницької, методичної, фінансово-економічної діяльності закладів професійної (професійно-технічної) освіти у межах визначених чинним законодавством повноважень.
Авторами статті зроблено спробу аналізу наукового розуміння поняття та змісту громадського самоврядування та державно-громадської моделі управління закладами освіти; досліджено науково – методологічні основи державно-громадського управління закладами професійної (професійно-технічної) освіти, розглянуто сутність та особливості впровадження громадського самоврядування та державно-громадського управління в діяльності сучасного закладу професійної (професійно-технічної) освіти; проаналізовано стан взаємодії і взаємовідносин основних суб’єктів державно-громадського управління закладом професійної (професійно-технічної) освіти – Переяслав-Хмельницького центру професійно-технічної освіти Київської області.
The article outlines the scientific and methodological principles of the implementation of public self-government and the development of public administration in the education of Ukraine: the purpose, main tasks, content, features, principles and models of state and public management of professional (vocational) education institutions in the modern conditions of education modernization are described and decentralized management.
In the new socio-economic conditions, the modern educational management system gradually becomes a sign of public self-government and state-public model of governance, which should ensure the transition of Ukraine to the post-informational society. The modern system of
management of professional (vocational) education should provide accelerated advanced innovative development, as well as create conditions for the reproduction of the socio-cultural environment for the development, self-affirmation and self-realization of the person throughout his life.
At the same time, the scientific and theoretical substantiation of the state-public model of management in the institution of (vocational) education and the development of recommendations for the implementation of public self-government and the development of state and public administration in professional (vocational) education as a priority of the state educational policy of Ukraine in modern conditions of modernization of education and decentralization of management.
The condition of effective management of education is the interaction of public authorities with public authorities who have the right to make proposals for the formation of a state educational policy, to solve issues of educational, research, methodological, financial and economic activity of professional (vocational) education institutions within defined current legislation.
The authors of the article attempt an analysis of the scientific understanding of the concept and content of public self-government and the state-public model of management of educational institutions; the scientific
and methodological foundations of state and public management of institutions of vocational (vocational) education are researched; the essence and peculiarities of the introduction of public self-government and state and public administration in the activity of the modern institution of professional (vocational) education are considered; the state of interaction and mutual
relations of the main subjects of state and public administration by the institution of professional (vocational) education - Pereyaslav-Khmelnytsky
Center of vocational education of the Kyiv region is analyzed.
В статье раскрываются научно-методические основы осуществления общественного самоуправления и развития государственно-общественного управления в образовании Украины: охарактеризованы цель, основные задачи, содержание, признаки, принципы и модели государственно-общественного управления учреждениями профессионального (профессионально-технического) образования в современных условиях модернизации образования и децентрализации управления.
В новых социально-экономических условиях современная система управления образованием постепенно приобретает признаки общественного самоуправления и государственно-общественной модели управления, которая должна обеспечить переход Украины к постинформационному обществу. Современная система управления профессиональным (профессионально-техническим) образованием должна обеспечить ускоренное опережающее инновационное развитие, а также создать условия воспроизводства социокультурной среды для развития, самоутверждения и самореализации личности на протяжении всей жизни.
При этом важное значение приобретает научно-теоретическое обоснование государственно-общественной модели управления в учреждении профессионального (профессионально-технического) образования и разработка рекомендаций по осуществлению общественного самоуправления и развития государственно-общественного управления в профессиональном (профессионально-техническом) образовании как приоритет государственной образовательной политики Украины в современных условиях модернизации образования и децентрализации управления.
Важным условием эффективного управления образованием является взаимодействие органов государственной власти с органами общественного самоуправления, которые имеют право вносить предложения по формированию государственной образовательной политики, решать вопросы образовательной, научно-исследовательской, методической, финансово-экономической деятельности учреждений профессионального (профессионально-технического) образования в пределах определенных действующим законодательством полномочий.
Авторами статьи осуществлена попытка анализа научного понимания понятия и содержания общественного самоуправления и государственно-общественной модели управления учебными заведениями; исследованы научно - методологические основы государственно-общественного управления учреждениями профессионального (профессионально-технического) образования; рассмотрены сущность и особенности внедрения общественного самоуправления и государственно-общественного управления в деятельности современного учреждения профессионального (профессионально-технического) образования; проанализировано состояние взаимодействия и взаимоотношений основных субъектов государственно-общественного управления учреждением профессионального (профессионально-технического) образования - Переяслав-Хмельницкого центра профессионально-технического образования Киевской области.
 
Publisher ДЗВО «Університет менеджменту освіти»
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/728500/1/Bulletin_7_36_Management_and_administration_Suprun_Lopata_UA.pdf
- Супрун, В'ячеслав Васильович (orcid.org/0000-0003-3117-5834 <http://orcid.org/0000-0003-3117-5834>) and Лопата, Микола Петрович (2018) Рublic-public administration in professional (vocational) education as a priority state educational policy Вісник післядипломної освіти. «Серія «Управління та адміністрування», 7 (36). 101 -130. ISSN 2522-9958
10.32405/2522‐9958