Професійна самоефективність та її роль у забезпеченні психологічного здоров’я персоналу освітніх організацій в умовах війни та повоєнного відродження: теоретичний аналіз проблеми
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/737927/
http://orgpsy-journal.in.ua/index.php/opep/article/view/395 10.31108/2.2023.2.29.5 |
|
Title |
Професійна самоефективність та її роль у забезпеченні психологічного здоров’я персоналу освітніх організацій в умовах війни та повоєнного відродження: теоретичний аналіз проблеми
Work self-efficacy and its role in promoting psychological health of the staff of educational organizations in the conditions of war and post-war revival: a theoretical analysis of the problem |
|
Creator |
Креденцер, О.В.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise) 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education |
|
Description |
Вступ. Важливим та актуальним завданням сьогодення для науковців-психологів є пошук дієвих чинників, що сприяють підвищенню ефективності діяльності персоналу освітніх організацій в умовах війни та забезпечують його психологічне здоров’я. Одним із таких чинників є самоефективність особистості в цілому та, зокрема, професійна самоефективність. Мета: здійснити теоретичний аналіз поняття «професійна самоефективність» та визначити її роль у забезпеченні психологічного здоров’я персоналу освітніх організацій в умовах війни та повоєнного відродження. Результати. У західній організаційній психології проблема самоефективності досліджується в декількох напрямах: у зв’язку з ефективністю роботи та задоволеністю роботою, як корелята особистісних характеристик персоналу організацій, як чинник зниження професійного стресу, вигорання, як чинник забезпечення психічного здоров’я та суб’єктивного благополуччя. Одним із видів самоефективності є професійна самоефективність, що розглядається як частина професійної «Я-концепції» та визначається як переконаність людини у здатності успішно виконувати завдання, пов’язані з її роботою. Професійна самоефективність у зарубіжних дослідженнях розглядається як суттєва корелята таких організаційних показників, як: кар’єра, задоволення роботою, відданість, залученість до роботи та продуктивність роботи в цілому. А також визначено, що професійна самоефективність виступає певним «буфером» щодо професійного стресу, вигорання. В умовах війни розвиток самоефективності набуває особливого значення. З одного боку, рівень самоефективності у певних категорій населення дещо знижується, а, з іншого боку, самоефективність відіграє ключову роль у реакціях на стрес, якості подолання загрозливих ситуацій та травмівних подій. Окрім того, самоефективність виступає вагомим чинником повоєнного відновлення особистості та може розвиватися під впливом психологічних інтервенцій. Висновки. Результати проведеного теоретичного дослідження можуть бути використані для проведення емпіричних досліджень професійної самоефективності персоналу освітніх організацій в умовах війни та розробці спеціальних психологічних технологій задля її розвитку. Introduction. Today, psychologists are facing an important and urgent task of finding factors that promote educational staff's work performance and psychological health in war conditions. One of these factors is overall self-efficacy and, in particular, work self-efficacy of the individual. Aim: to make a theoretical analysis of the concept of work self-efficacy and determine its role in promoting the psychological health of the staff of educational organizations in the conditions of war and post-war revival. Results: In Western organizational psychology, the problem of self-efficacy is studied in relation to work efficiency and job satisfaction, as a staff's personal characteristics correlate, as an occupational stress-and burnout-reducing factor, and as a mental health and subjective well-being factor. Work self-efficacy is a type of personal self-efficacy and it is considered as part of professional self-concept and is defined as a person's belief in their ability to successfully perform work tasks. Work self-efficacy in foreign studies is considered as a significant correlate of such organizational indicators as career, job satisfaction, dedication, involvement in work and work productivity in general. Work self-efficacy acts as a "buffer" from occupational stress and burnout. In the conditions of war, the development of self-efficacy acquires special importance. On the one hand, self-efficacy in certain population categories has decreased, but on the other hand, self-efficacy plays a key role in reactions to stress and coping with threatening situations and traumatic events. In addition, self-efficacy is an important factor in post-war personal recovery and can be developed via psychological interventions. Conclusions: The results of the theoretical research can be helpful in empirical studies of educational staff's work self-efficacy in the conditions of war and for the development of special work self-efficacy promotion psychological technologies. |
|
Publisher |
Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/737927/1/395-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-595-1-10-20231006.pdf
- Креденцер, О.В. (orcid.org/0000-0003-4119-190X <http://orcid.org/0000-0003-4119-190X>) (2023) Work self-efficacy and its role in promoting psychological health of the staff of educational organizations in the conditions of war and post-war revival: a theoretical analysis of the problem Організаційна психологія. Економічна психологія, 2-3 (29). pp. 52-64. ISSN 2411-3190 10.31108/2.2023.2.29.5 |
|
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## |
10.31108/2.2023.2.29.5
|
|