Organization of educational activities in the context of blended learning for future telecommunications specialists
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/737899/
http://pnap.ap.edu.pl/index.php/pnap/article/view/1047 10.23856/5619 |
|
Title |
Organization of educational activities in the context of blended learning for future telecommunications specialists
Організація освітньої діяльності в умовах змішаного навчання для майбутніх фахівців телекомунікацій |
|
Creator |
Kviatkovska, Anna
|
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
The article is devoted to the issue of organizing educational activities in the conditions of blended learning for future telecommunications specialists in teaching the disciplines "Switching and Information Distribution Systems" and "Telecommunication and Information Networks". Due to the pandemic and the Russian invasion of Ukraine, distance and blended learning has become one of the leading trends in education, providing continuous and high-quality education. The author analyzed the experience of Ukrainian researchers in the use of blended learning and ICT tools in higher education institutions. The author describes digital tools and learning platforms used by teachers in the disciplines "Switching and Information Distribution Systems" and "Telecommunication and Information Networks" at the Kyiv Professional College of Communications. The materials in the areas of study of future telecommunications specialists are described in detail. The advantages of using the workbook in teaching the discipline "Telecommunication and Information Networks" are presented. As a result of the survey, which was attended by 50 students majoring in Telecommunications and Radio Engineering, the following advantages of blended learning were identified: flexibility of the process; increased academic performance of students; gaining knowledge in different ways; combination of distance and traditional learning. In an open question, students were asked to indicate what, in their opinion, needs to be changed or improved to improve the blended learning process; the answers were analyzed by the author and singled out into separate positions. Стаття присвячена питанню організації навчальної діяльності в умовах змішаного навчання для майбутніх фахівців телекомунікацій при викладанні дисциплін "Системи комутації та розподілу інформації" та "Телекомунікаційні та інформаційні мережі". У зв'язку з пандемією та російським вторгненням в Україну дистанційне та змішане навчання стало одним з провідних трендів в освіті, що забезпечує безперервну та якісну освіту. Автор проаналізував досвід українських дослідників у використанні змішаного навчання та інструментів ІКТ у закладах вищої освіти. Описано цифрові інструменти та навчальні платформи, що використовуються викладачами при викладанні дисциплін "Системи комутації та розподілу інформації" та "Телекомунікаційні та інформаційні мережі" у Київському професійному коледжі зв'язку. Детально описано матеріали за напрямами підготовки майбутніх фахівців телекомунікацій. Представлено переваги використання робочого зошита при викладанні дисципліни "Телекомунікаційні та інформаційні мережі". В результаті опитування, в якому взяли участь 50 студентів спеціальності "Телекомунікації та радіотехніка", були визначені наступні переваги змішаного навчання: гнучкість процесу; підвищення академічної успішності студентів; отримання знань різними способами; поєднання дистанційного та традиційного навчання. У відкритому питанні студентам було запропоновано вказати, що, на їхню думку, необхідно змінити або вдосконалити для покращення процесу змішаного навчання; відповіді були проаналізовані автором та виокремлені в окремі позиції. |
|
Publisher |
Publishing House of Polonia University „Educator”
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
en
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/737899/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%2C%20Kviatkovska.pdf
- Kviatkovska, Anna (orcid.org/0000-0002-4977-5515 <http://orcid.org/0000-0002-4977-5515>) (2023) Organization of educational activities in the context of blended learning for future telecommunications specialists Scientific Journal of Polonia University, 1 (56). pp. 133-138. ISSN 1895-9911 10.23856/5619 |
|
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## |
10.23856/5619
|
|