Record Details

The Challenges of Ukrainian Refugee Educators Abroad: Survey Results Based on the Example of Poland

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/737892/
https://czasopisma.marszalek.com.pl/en/10-15804/tner
10.15804/tner.2023.73.3.10
 
Title The Challenges of Ukrainian Refugee Educators Abroad: Survey Results Based on the Example of Poland
Виклики для українських освітян-біженців за кордоном: результати опитування на прикладі Польщі
 
Creator Lukianova, L.
Ovcharuk, Oksana
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
374 Education and training out of school. Further education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description The study presents the results of the online case study of Ukrainian refugee educators who were forced to move to Poland. The study aimed to investigate problems encountered by refugee educators and find possible options for supporting them and their professional activities per the interests expressed during the survey in the context of lifelong learning. The conceptual background of the research problem was based on the theory of adult education and the recent international strategies. The research sample consisted of 124 refugee educators aged 35-55+ years who have the potential to work by the obtained speciality. Data were collected using a Google Forms questionnaire; qualitative research methods were used. The results allowed for formulating conclusions and perspectives on the educators’ professional development and support.
Дослідження представляє результати онлайн-кейс дослідження щодо українських освітян-біженців, які були змушені переїхати до Польщі. Дослідження мало на меті виявити проблеми, з якими стикаються педагоги-біженці, та знайти можливі варіанти підтримки їхньої професійної діяльності відповідно до інтересів, висловлених під час опитування, у контексті навчання впродовж життя. Концептуальне підґрунтя проблеми дослідження базувалося на теорії освіти дорослих та останніх міжнародних освітніх стратегіях. Вибірку дослідження склали 124 педагоги-біженці віком 35-55+ років, які мають потенціал для роботи за отриманою спеціальністю. Дані були зібрані за допомогою анкети Google Forms; використовувалися якісні методи дослідження. Отримані результати дозволили сформулювати висновки та перспективи щодо професійного розвитку та підтримки педагогів.
 
Publisher Wydawnictwo Adam Marszałek
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/737892/1/%D0%9B%D1%83%D0%BA%D1%8F%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D0%9E%D0%B2%D1%87%D0%B0%D1%80%D1%83%D0%BA.pdf
- Lukianova, L. (orcid.org/0000-0002-0982-6162 <http://orcid.org/0000-0002-0982-6162>) and Ovcharuk, Oksana (orcid.org/0000-0001-7634-7922 <http://orcid.org/0000-0001-7634-7922>) (2023) The Challenges of Ukrainian Refugee Educators Abroad: Survey Results Based on the Example of Poland The New Educational Review, 2023 (73). pp. 134-136. ISSN 1732-6729
10.15804/tner.2023.73.3.10
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.15804/tner.2023.73.3.10