The Challenges of Ukrainian Refugee Educators Abroad: Survey Results Based on the Example of Poland
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/737892/
https://czasopisma.marszalek.com.pl/en/10-15804/tner 10.15804/tner.2023.73.3.10 |
|
Title |
The Challenges of Ukrainian Refugee Educators Abroad: Survey Results Based on the Example of Poland
Виклики для українських освітян-біженців за кордоном: результати опитування на прикладі Польщі |
|
Creator |
Lukianova, L.
Ovcharuk, Oksana |
|
Subject |
373 Kinds of school providing general education
374 Education and training out of school. Further education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
The study presents the results of the online case study of Ukrainian refugee educators who were forced to move to Poland. The study aimed to investigate problems encountered by refugee educators and find possible options for supporting them and their professional activities per the interests expressed during the survey in the context of lifelong learning. The conceptual background of the research problem was based on the theory of adult education and the recent international strategies. The research sample consisted of 124 refugee educators aged 35-55+ years who have the potential to work by the obtained speciality. Data were collected using a Google Forms questionnaire; qualitative research methods were used. The results allowed for formulating conclusions and perspectives on the educators’ professional development and support.
Дослідження представляє результати онлайн-кейс дослідження щодо українських освітян-біженців, які були змушені переїхати до Польщі. Дослідження мало на меті виявити проблеми, з якими стикаються педагоги-біженці, та знайти можливі варіанти підтримки їхньої професійної діяльності відповідно до інтересів, висловлених під час опитування, у контексті навчання впродовж життя. Концептуальне підґрунтя проблеми дослідження базувалося на теорії освіти дорослих та останніх міжнародних освітніх стратегіях. Вибірку дослідження склали 124 педагоги-біженці віком 35-55+ років, які мають потенціал для роботи за отриманою спеціальністю. Дані були зібрані за допомогою анкети Google Forms; використовувалися якісні методи дослідження. Отримані результати дозволили сформулювати висновки та перспективи щодо професійного розвитку та підтримки педагогів. |
|
Publisher |
Wydawnictwo Adam Marszałek
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
en
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/737892/1/%D0%9B%D1%83%D0%BA%D1%8F%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D0%9E%D0%B2%D1%87%D0%B0%D1%80%D1%83%D0%BA.pdf
- Lukianova, L. (orcid.org/0000-0002-0982-6162 <http://orcid.org/0000-0002-0982-6162>) and Ovcharuk, Oksana (orcid.org/0000-0001-7634-7922 <http://orcid.org/0000-0001-7634-7922>) (2023) The Challenges of Ukrainian Refugee Educators Abroad: Survey Results Based on the Example of Poland The New Educational Review, 2023 (73). pp. 134-136. ISSN 1732-6729 10.15804/tner.2023.73.3.10 |
|
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## |
10.15804/tner.2023.73.3.10
|
|