Record Details

Використання підручника у шкільній мовній освіті: тенденції, виклики та перспективи

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/737854/
https://ipvid.org.ua/index.php/psp/article/view/678
10.32405/2411-1309-2023-30-112-121
 
Title Використання підручника у шкільній мовній освіті: тенденції, виклики та перспективи
The peculiarities of textbook usage in school language education process: trends and prospects
 
Creator Новосьолова, Валентина Іванівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description Статтю присвячено проблемі використання підручника у традиційному друкованому (паперовому) й електронному форматах у шкільній мовній освіті з урахуванням тенденцій в сучасній освіті й перспектив на майбутнє. Схарактеризовано метод роботи з підручником, застосування якого в освітньому процесі даватиме змогу учням і ученицям не лише здобувати нові знання й формувати досвід їх опанування, а й сприятиме адаптуванню здобувачів освіти до нових умов життя й навчання, використанню освітніх здобутків для вирішення важливих питань у життєво необхідних ситуаціях спілкування, готуватиме учнів до самонавчання й саморозвитку, мотивуватиме до вироблення навичок самоорганізації, самоконтролю та самоаналізу власної діяльності, самопрезентації навчальних досягнень. Визначено прийоми, що формують структуру методу роботи з підручником й дидактичні можливості їх. Оскільки модель навчання сучасної мовної освіти доповнюється й трансформується в умовах реалізації компетентнісного підходу, досліджено умови для успішної організації роботи учнів з підручником й досягнення освітніх результатів, передбачених Державним стандартом базової середньої освіти. Виокремлено переваги використання електронного підручника, які стосуються наочності й різноманітності навчального матеріалу. Користувач може ознайомитися з додатковими навчальними текстами або медіатекстами, мати доступ до словників, іншої довідкової інформації, переглянути презентацію або відео фрагмент, прослухати аудіо матеріал тощо. Визначено чинники, які впливають на якість освітнього процесу із використанням електронного навчального засобу. Зазначено, що для організації освітнього процесу в реаліях війни прийнятним є доповнення друкованого (паперового) підручника його розширеною електронною версією, що реалізує застосування широкого кола можливостей цифрових освітніх технологій.
The article is devoted to the problem of textbook usage in traditional printed (paper) and electronic formats in school language education process, taking into account the modern education trends and future prospects. The method of working with a textbook is characterized in the article, the usage of which in the educational process will enable students not only to acquire new knowledge and form the experience of mastering it but will also help applicants for education to get adapted to new conditions of life and learning, use their educational achievements in solving important issues in vital communicative situations, to prepare students for self-learning and self-development, motivate them to develop their skills of self-organization and self-control, analyze their own activities and present their own educational achievements. The article determines the techniques that form the structure of the method used in working with a textbook and their didactic possibilities. Since the model of teaching modern language education is supplemented and transformed in the context of the competency-based approach implementation, the conditions are investigated to successfully organize the work with a textbook and to achieve the educational results provided by the State Standard of Basic Secondary Education. The advantages of an electronic textbook and its usage regarding the clarity and diversity of the educational textbook are highlighted. The user can get acquainted with additional educational texts or media texts, get access to dictionaries, other reference information, watch presentations or video fragments, listen to audio material, etc. The factors influencing the quality of education with the use of e-learning tools are determined. It is noted that for the organization of the educational process in the realities of war, it is acceptable to supplement a printed (paper) textbook with its extended electronic version, which implements the use of a wide range of digital educational technologies.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/737854/1/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D0%9F%D0%A1%D0%9F_%D0%92%D0%B8%D0%BF30_2023.pdf
- Новосьолова, Валентина Іванівна (orcid.org/0000-0003-2987-7888 <http://orcid.org/0000-0003-2987-7888>) (2023) The peculiarities of textbook usage in school language education process: trends and prospects Проблеми сучасного підручника (30). pp. 112-121. ISSN 2411-1309
10.32405/2411-1309-2023-30-112-121
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.32405/2411-1309-2023-30-112-121