Record Details

Технологізація освіти і навчання у США: стратегічний вимір

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/737851/
 
Title Технологізація освіти і навчання у США: стратегічний вимір
Technologization of education and training in the USA: a strategic dimension
 
Creator Кравченко, Світлана Миколаївна
 
Subject 001.18 Future of knowledge
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.09 Organization of instruction
 
Description Представлено результати аналізу досвіду США з технологізації освіти і навчання, зокрема щодо застосування імерсивних технологій, які потенційно можуть стати одним із основних інструментів в освіті. Розглянуто стратегічні документи, що орієнтують на технологічні інновації в американській освітній політиці. Розглянуто практику впровадження імерсивних технологій на прикладі Стенфордської лабораторії віртуальної взаємодії людей, зокрема використання платформ ENGAGE та Expeditions Pro для VR-навчання. Наведено приклади функціонування віртуальних шкіл у різних штатах США як важливих складників онлайн-навчання. Окреслено питання ліквідації цифрового розриву в освіті. Зроблено висновки, що для сучасного українського суспільства надважливим завданням є вироблення перспективних орієнтирів розвитку й ефективних практик упровадження освітніх інновацій, реформування освітньої системи шляхом трансформації її в ефективну модель освіти, яка б відповідала міжнародним стандартам.
The results of the analysis of the experience of the USA in technological education and training are presented, in particular regarding the use of immersive technologies, which can potentially become one of the main tools in education. Strategic documents focusing on technological innovations in the American educational policy are considered. The practice of implementing immersive technologies is considered on the example of the Stanford Laboratory of Virtual Human Interaction, in particular, the use of the ENGAGE and Expeditions Pro platforms for VR training. Examples of the functioning of virtual schools in different states of the USA as important components of online education are given. The issue of eliminating the digital divide in education is outlined. It was concluded that for modern Ukrainian society, the most important task is the development of perspective guidelines for development and effective practices for the introduction of educational innovations, reforming the educational system by transforming it into an effective model of education that would meet international standards.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України
 
Date 2023
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/737851/1/%D0%A2%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%B7%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8%20%D1%96%20%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D1%83%20%D0%A1%D0%A8%D0%90_%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D0%B2%D0%B8%D0%BC%D1%96%D1%80.pdf
- Кравченко, Світлана Миколаївна (orcid.org/0000-0003-3350-4638 <http://orcid.org/0000-0003-3350-4638>) (2023) Technologization of education and training in the USA: a strategic dimension Український педагогічний журнал, 4. ISSN 2411-1317 (Submitted)