Імерсивні технології як індикатор освітніх інновацій
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/737847/
https://undip.org.ua/library/pedahohichna-komparatyvistyka-i-mizhnarodna-osvita-2023-ho-br-ryzonty-innovatsiy/ |
|
Title |
Імерсивні технології як індикатор освітніх інновацій
Immersive technologies as an indicator of educational innovations |
|
Creator |
Кравченко, Світлана Миколаївна
|
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education |
|
Description |
Проаналізовано поняття «імерсивні технології», «EdTech технології». Розглянуто звіт про дослідження доповненої та віртуальної реальності «2019 Augmented and Virtual Reality Survey Report» (США), в якому окреслено перспективи впровадження імерсивних технологій на всіх рівнях освіти та описано рівень готовності суспільства до технологічного прогресу в освітньому секторі. Досліджено, що стратегічним орієнтиром розвитку EdTech технологій в освіті США стала «Національна стратегія EdTech» («Developing a national EdTech strategy», 2022). Зроблено висновок, що імерсивні технології стають актуальними індикаторами освітніх інновацій.
The concepts of "immersive technologies" and "EdTech technologies" are analyzed. The 2019 Augmented and Virtual Reality Survey Report (USA) was considered, which outlines the prospects for the introduction of immersive technologies at all levels of education and describes the level of society's readiness for technological progress in the educational sector. It has been studied that the "National EdTech Strategy" ("Developing a national EdTech strategy", 2022) became the strategic reference point for the development of EdTech technologies in the US education. It was concluded that immersive technologies are becoming relevant indicators of educational innovations. |
|
Publisher |
Крок
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/737847/1/%D0%86%D0%BC%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D1%96%20%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%97%20%D1%8F%D0%BA%20%D1%96%D0%BD%D0%B4%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%96%D1%85%20%D1%96%D0%BD%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%86%D1%96%D0%B9.pdf
- Кравченко, Світлана Миколаївна (orcid.org/0000-0003-3350-4638 <http://orcid.org/0000-0003-3350-4638>) (2023) Immersive technologies as an indicator of educational innovations In: Педагогічна компаративістика і міжнародна освіта — 2023: горизонти інновацій : зб. матеріалів VІІ Міжнародної наукової конференції (Київ, 25 травня 2023 р.) . Крок, м. Київ, Україна - м. Тернопіль, Україна, pp. 142-144. ISBN 978-617-692-804-1 |
|