Record Details

Імерсивні технології як індикатор освітніх інновацій

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/737847/
https://undip.org.ua/library/pedahohichna-komparatyvistyka-i-mizhnarodna-osvita-2023-ho-br-ryzonty-innovatsiy/
 
Title Імерсивні технології як індикатор освітніх інновацій
Immersive technologies as an indicator of educational innovations
 
Creator Кравченко, Світлана Миколаївна
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description Проаналізовано поняття «імерсивні технології», «EdTech технології». Розглянуто звіт про дослідження доповненої та віртуальної реальності «2019 Augmented and Virtual Reality Survey Report» (США), в якому окреслено перспективи впровадження імерсивних технологій на всіх рівнях освіти та описано рівень готовності суспільства до технологічного прогресу в освітньому секторі. Досліджено, що стратегічним орієнтиром розвитку EdTech технологій в освіті США стала «Національна стратегія EdTech» («Developing a national EdTech strategy», 2022). Зроблено висновок, що імерсивні технології стають актуальними індикаторами освітніх інновацій.
The concepts of "immersive technologies" and "EdTech technologies" are analyzed. The 2019 Augmented and Virtual Reality Survey Report (USA) was considered, which outlines the prospects for the introduction of immersive technologies at all levels of education and describes the level of society's readiness for technological progress in the educational sector. It has been studied that the "National EdTech Strategy" ("Developing a national EdTech strategy", 2022) became the strategic reference point for the development of EdTech technologies in the US education. It was concluded that immersive technologies are becoming relevant indicators of educational innovations.
 
Publisher Крок
 
Date 2023
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/737847/1/%D0%86%D0%BC%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D1%96%20%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%97%20%D1%8F%D0%BA%20%D1%96%D0%BD%D0%B4%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%96%D1%85%20%D1%96%D0%BD%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%86%D1%96%D0%B9.pdf
- Кравченко, Світлана Миколаївна (orcid.org/0000-0003-3350-4638 <http://orcid.org/0000-0003-3350-4638>) (2023) Immersive technologies as an indicator of educational innovations In: Педагогічна компаративістика і міжнародна освіта — 2023: горизонти інновацій : зб. матеріалів VІІ Міжнародної наукової конференції (Київ, 25 травня 2023 р.) . Крок, м. Київ, Україна - м. Тернопіль, Україна, pp. 142-144. ISBN 978-617-692-804-1