Record Details

До питання підготовки майбутніх учителів початкових класів до громадянського виховання молодших школярів

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/737818/
http://www.aphn-journal.in.ua/archive/62_2023/part_2/37.pdf
10.24919/2308-4863/62-2-37
 
Title До питання підготовки майбутніх учителів початкових класів до громадянського виховання молодших школярів
The issue of training of future primary school teachers for the civic education of primary school students
 
Creator Канішевська, Л.В.
 
Subject 314/316 Society
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті розкрито зміст спецсемінару «Виховуємо громадянина» для майбутніх учителів початкових класів, завданнями якого є: сприяти поглибленню знань майбутніх учителів початкових класів з громадянського виховання молодших школярів; схарактеризувати ключові компетентності для Нової української школи; розкрити особливості громадянського виховання молодших школярів у позаурочній діяльності; ознайомити студентів з методикою діагностики рівнів громадянської вихованості учнів початкових класів; поглибити знання майбутніх учителів початкових класів щодо форм і методів громадянського виховання молодших школярів; ознайомити студентів з технологією оптимізації взаємодії сім’ї і школи щодо громадянського виховання молодших школярів.
З метою розроблення занять спецсемінару «Виховуємо громадянина» для майбутніх учителів початкових класів було використано теоретичні методи – аналіз і систематизація наукової літератури з проблеми дослідження; синтез, порівняння, узагальнення, класифікація.
Під час проведення спецсемінару було проведено лекції («Проблеми громадянського виховання в історії педагогічної думки», «Мета і головні компоненти Концепції «Нова українська школа» в контексті проблеми виховання громадянськості дітей та молоді», «Форми і методи громадянського виховання молодших школярів»); творчий проєкт «Громадянськість як психологічне утворення»; круглий стіл «Особливості громадянського виховання молодших школярів у позаурочній діяльності»; семінари-практикуми («Методика діагностики рівнів громадянської вихованості молодших школярів», «Взаємодія школи і сім’ї у громадянському вихованні молодших школярів»).
Проведене дослідження не вичерпує всіх аспектов порушеної багатогранної проблеми підготовки майбутніх учителів початкових класів до громадянського виховання молодших школярів. Подальші наукові пошуки можуть бути спрямовані на підвищення ефективності післядипломної освіти педагогічних кадрів з цієї проблеми.
Стаття буде корисною для майбутніх учителів початкових класів, викладачів педагогічних дисциплін закладів вищої освіти, науковців, аспірантів, які цікавляться проблемами виховання учнівської молоді.
The article deals with the content of the special seminar “Educating a Citizen” for future primary school teachers that has the following tasks: to promote the deepening of future primary school teachers’ knowledge about the civic education of primary school students; to characterize the key competencies for the New Ukrainian School; to reveal the peculiarities of civic education among primary school students in extracurricular activities; to acquaint students with the methodology of diagnostics the levels of civic education among primary school students; to deepen of future primary school teachers’ knowledge on the forms and methods of civic education of primary school students; to acquaint students with the technology of optimizing the interaction between family and school regarding civic education among primary school students.
Theoretical methods were used to develop the classes of the special seminar “Educating a Citizen” for future primary school teachers, namely: analysis and systematization of scientific literature on the research problem; synthesis, comparison, generalization, and classification.
During the special seminar, a series of educational activities were held, such as lectures (“Problems of Civic Education in the History of Pedagogical ThoughtЄ, “The Purpose and Main Components of the Concept «New Ukrainian School» in the Context of the Problem of Civic Education of Children and Youth“,“Forms and Methods of Civic Education of Primary School StudentsЄ); creative project “Citizenship as a Psychological Phenomenon”; round table “Features of Civic Education of Primary School Students in Extracurricular Activities”; seminars-workshops (“Methodology for Diagnostics the Levels of Civic Education of Primary School Students”, “Interaction between School and Family in Civic Education of Primary School Students”).
The research does not cover all aspects of the multifaceted problem of training future primary school teachers for civic education of primary school students. Further scientific research can improve the effectiveness of teaching staff's postgraduate education on this issue.
The article will be useful for future primary school teachers, teachers of pedagogical disciplines of institutions of higher education, scholars, post-graduate students, and those who are interested in the problems of educating youth.
 
Publisher Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/737818/1/37.pdf
- Канішевська, Л.В. (orcid.org/0000-0002-4190-1601 <http://orcid.org/0000-0002-4190-1601>) (2023) The issue of training of future primary school teachers for the civic education of primary school students Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 2 (62). pp. 230-235. ISSN 2308-4855
10.24919/2308-4863/62-2-37
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.24919/2308-4863/62-2-37