Record Details

Психоедукація батьків дітей з ocoбливими освітніми потребами в умовах війни як напрям роботи психолога

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/737814/
https://ojs.csnukr.in.ua/index.php/Exceptional_child/article/view/144
10.33189/ectu.v111i3.144
 
Title Психоедукація батьків дітей з ocoбливими освітніми потребами в умовах війни як напрям роботи психолога
Psycheducation parents of children with special educational needs during the war conditions as direction of psychlogist work
 
Creator Сухіна, І.В.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.09 Organization of instruction
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Стаття присвячена висвітленню поняття психоедукація в контексті психологічної допомоги батькам дітей з ООП. Метою статті є теоретичне обґрунтування питання психоедукації батьків дітей з ООП в умовах війни. Оскільки психоедукація є інструментом, який дає можливість людям бачити свої внутрішні ресурси, сили та можливості для подолання травматичного досвіду, розпізнати стратегії та техніки для керування своїм життям.
Психоедукація включає в себе пояснення природи травми, розуміння проявів, симптомів і реакцій на стрес та розуміння того, що з людиною відбувається у кризовій ситуації. Вона полягає в аналізі, поясненні етапів психологічних змін, навчанні виявляти та використовувати власний особистий ресурс в досягненні психоемоційної стабільності. У роботі висвітлюються складові психоедукації та основні елементи відновлення.
Також у статті розглядається проблематика посттравматичного стресового розладу (ПТСР) стосовно якого проводиться психоедукація. Розкривається зміст понять психотравми, гострого стресового розладу, ПТСР, окреслюється симптоматика. Проведення роботи з психоедукації батьків дітей з ООП в умовах війни передбачає також розвінчання міфів про ПТСР, створення безпечного простору для постраждалої людини.
Окрім того, зазначається, що психоедукація є важливою для близького оточення, оскільки рідні можуть бути підтримкою та сприяти зціленню особи, яка пережила травму. Навчання родичів та близьких слухати, розуміти та допомагати може створити більш сприятливу атмосферу для відновлення та спільного подолання труднощів. Зокрема, у статті наводяться психологічні рекомендації, спрямовані на ефективну взаємодію з постраждалою людиною.
Подальші перспективи дослідження вбачаються у розробці технологій відновлення внутрішніх і зовнішніх ресурсів для подолання ПТСР у батьків дітей з ООП та розвитку стресостійкості у членів їхніх родин.
The article is devoted to highlighting the concept of psychoeducation in the context of psychological assistance to parents of children with special educational needs (SEN). The purpose of the article is the theoretical substantiation of the issue of psychoeducation of parents of children with SEN in wartime conditions. Because psychoeducation is a tool that enables people to see their internal resources, strengths and opportunities to overcome traumatic experiences, to recognize strategies and techniques to manage their lives.
Psychoeducation includes explaining the nature of trauma, understanding manifestations, symptoms and reactions to stress and understanding what happens to a person in a crisis situation. It consists in the analysis, explanation of the stages of psychological changes, learning to identify and use one's own personal resource in achieving psycho-emotional stability.
The article also deals with the issue of post-traumatic stress disorder, in which psychoeducation is conducted. The content of the concepts of psychotrauma, acute stress disorder, post-traumatic stress disorder (PTSD) is revealed, and the symptoms are outlined.
Conducting work on psychoeducation of parents of children with SEN in war conditions also involves debunking myths about PTSD, creating a safe space for the affected person.
In addition, it is noted that psychoeducation is important for the close environment, as relatives can be supportive and contribute to the healing of a person who has experienced trauma. Teaching relatives and loved ones to listen, understand and help can create a more favorable atmosphere for recovery and overcoming difficulties together.
The article provides psychological recommendations aimed at effective interaction with the injured person.
Further research prospects are seen in the development of technologies for restoring internal and external resources to overcome PTSD in parents of children with SEN and the development of stress resistance in their family members.
 
Publisher Педагогічна преса
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/737814/1/%D0%9F%D0%A1%D0%98%D0%A5%D0%9E%D0%95%D0%94%D0%A3%D0%9A%D0%90%D0%A6%D0%86%D0%AF%20%D0%91%D0%90%D0%A2%D0%AC%D0%9A%D0%86%D0%92%20%D0%94%D0%86%D0%A2%D0%95%D0%99%20%D0%97%20OCO%D0%91%D0%9B%D0%98%D0%92%D0%98%D0%9C%D0%98%20%D0%9E%D0%A1%D0%92%D0%86%D0%A2%D0%9D%D0%86%D0%9C%D0%98%20%D0%9F%D0%9E%D0%A2%D0%A0%D0%95%D0%91%D0%90%D0%9C%D0%98%20%D0%92%20%D0%A3%D0%9C%D0%9E%D0%92%D0%90%D0%A5%20%D0%92%D0%86%D0%99%D0%9D%D0%98%20%D0%AF%D0%9A%20%D0%9D%D0%90%D0%9F%D0%A0%D0%AF%D0%9C%20%D0%A0%D0%9E%D0%91%D0%9E%D0%A2%D0%98%20%D0%9F%D0%A1%D0%98%D0%A5%D0%9E%D0%9B%D0%9E%D0%93%D0%90.pdf
- Сухіна, І.В. (orcid.org/0000-0001-7838-1948 <http://orcid.org/0000-0001-7838-1948>) (2023) Psycheducation parents of children with special educational needs during the war conditions as direction of psychlogist work Особлива дитина: навчання і виховання, 3 (111). pp. 7-31. ISSN 2312-2781
10.33189/ectu.v111i3.144
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.33189/ectu.v111i3.144