Record Details

Тенденції у проєктуванні та проведенні розвивальних інтернет-тренінгів і дистанційних навчальних курсів під час війни

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/737759/
https://newlearning.org.ua/sites/default/files/tezy/2023_2/Nazar_Maksym_2023.pdf
 
Title Тенденції у проєктуванні та проведенні розвивальних інтернет-тренінгів і дистанційних навчальних курсів під час війни
Trends in the design and implementation of developmental Internet trainings and distance learning courses during the war
 
Creator Назар, Максим Миколайович
 
Subject 004.77 General networking applications and services
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
1 Philosophy. Psychology
37.09 Organization of instruction
 
Description У навчально-розвивальний процес активно інтегруються інтерактивні технології та мультимедійні компоненти. Зокрема, все більшої розповсюдженості набуває дистанційне проведення навчальних занять і психологічних тренінгів у відеорежимі, коли ведучий та учасники можуть постійно бачити й чути один одного, завдяки чому посилюється когнітивноемоційна «зануреність» у навчально-розвивальний процес, створюється ефект присутності, активізується групова динаміка, збільшується ефективність навчання та психологічної роботи в цілому. В інших випадках у дистанційні навчальні курси, побудовані на основі текстових мінілекцій, вправ на самоаналіз і моделювання актуальних ситуацій, активно додаються відеоматеріали та завдання для опрацювання у позавіртуальному просторі, завдяки чому відбувається більш інтенсивне формування нових когнітивно-поведінкових патернів, вмінь і навичок, а у ментальні карти учнів краще інтегруються нові знання.
Interactive technologies and multimedia components are actively integrated into the educational and development process. In particular, remote conducting of educational classes and psychological trainings in video mode is becoming increasingly widespread, when the presenter and participants can constantly see and hear each other, thanks to which the cognitive-emotional "immersion" in the educational and development process is strengthened, the effect of presence is created, group dynamics are activated, and the effectiveness of training and psychological work as a whole is increased. In other cases, distance learning courses built on the basis of text mini-lectures, self-analysis exercises, and modeling of actual situations are actively supplemented with video materials and tasks for processing in extra-virtual space, thanks to which the formation of new cognitive-behavioral patterns, abilities and skills is more intensive, and new knowledge is better integrated into students' mental maps.
 
Publisher Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України
 
Date 2023
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/737759/1/Nazar_Maksym_2023.pdf
- Назар, Максим Миколайович (orcid.org/0000-0002-9104-2585 <http://orcid.org/0000-0002-9104-2585>) (2023) Trends in the design and implementation of developmental Internet trainings and distance learning courses during the war In: Кіберпсихологія в інформаційному суспільстві: підтримка, навчання, розвиток: I наук.-практ. інтернет-конф. (1-30 листопада 2023 р.) . Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, м. Київ, Україна.