Record Details

Інтерактивні методи у компетентнісному навчанні української мови

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/737758/
http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/article/view/5899
10.52058/2786-4952-2023-12(30)-29-38
 
Title Інтерактивні методи у компетентнісному навчанні української мови
Interactive methods in competency-based learning of the Ukrainian language
 
Creator Galayevskaya, L.V.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description У статті обґрунтовано актуальність проблеми трактування
інтерактивних методів, подано їх визначення; розкрито сутність і природу, розглянуто взаємозв’язки і взаємодію з іншими методами. Проаналізовано суть інтерактивних методів – створення умов для навчальної взаємодії, отримання колективного інтелектуального продукту й відповідного досвіду пізнавальної діяльності. Ці методи принципово
змінюють схему взаємодії учасників освітнього процесу й сприяють розвитку пізнавальних інтересів і забезпеченню важливих потреб ефективної комунікації, утверджують ідею підготовки комунікабельного, комунікативно компетентного здобувача освіти, що спричиняє активізацію в роботі
інтерактивних методів навчання й сприяють діалогізації освітнього процесу навчання української мови.
Переваги цих методів у тому, що матеріал, який подається на більш високому рівні або у нестандартній формі, дає змогу здобувачам освіти отримати вихідну базу для самостійного дослідження суперечливих запитань; виникає інтерес до пізнавальної діяльності; формуються уміння і навички,
необхідні для самостійної навчальної діяльності.
Схарактеризовано концептуальні положення інтерактивних методів. Окреслено дидактичні аспекти використання інноваційних методів у компетентнісному навчанні.
Визначено чинники оптимального добору інтерактивних методів, а також умови і критерії їх ефективного застосування, зокрема за дистанційного навчання. визначено критерії Сформульовано висновки, накреслено перспективи подальших досліджень. Інтерактивні методи навчання розглядаємо з позиції їх єдності, здатності забезпечувати засвоєння предметних знань, формування умінь і навичок і для кожного здобувача освіти система методів має трансформуватися в систему самонавчання, розвитку самостійності, здатності
здобувати, переробляти, аналізувати факти, усистемлювати їх і застосовувати для вирішення життєвих, а в перспективі і глобальних проблем.
The article substantiates the relevance of the problem of
interpretation of interactive methods, their definition is presented; the essence and nature are revealed, relationships and interaction with other methods are considered. The essence of interactive methods is analyzed - creating conditions for educational interaction, obtaining a collective intellectual product and the corresponding experience of cognitive activity. These methods fundamentally change the scheme of interaction of the participants of the educational process and
contribute to the development of cognitive interests and the provision of important needs for effective communication, confirm the idea of training a sociable, communicatively competent student of education, which causes the activation of interactive teaching methods in the work and contributes to the dialogization of the educational process of learning the Ukrainian language. The advantages of these methods are that the material, which is presented at a higher level or in a non-standard form, allows learners to get a starting point for independent research on controversial questions; there is an interest in cognitive activity; abilities and skills necessary for independent educational activities are
formed. The conceptual provisions of interactive methods are characterized. The didactic aspects of using innovative methods in competence training are outlined.
The factors of the optimal selection of interactive methods, as well as the conditions and criteria for their effective use, in particular for distance learning, are
determined. criteria are defined; conclusions are formulated; prospects for further research are outlined.
Interactive teaching methods are considered from the standpoint of their unity, the ability to ensure the assimilation of subject knowledge, the formation of
abilities and skills, and for each student of education, the system of methods must be transformed into a system of self-learning, the development of independence, the ability to acquire, process, analyze facts, systematize them and apply them to solve life problems , and in the future, global problems.
 
Publisher Громадська наукова організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління»
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/737758/1/12%2830%29%20%D0%9F%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%BF%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%B8%20%D1%82%D0%B0%20%D1%96%D0%BD%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97_%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%9B.%20%D0%93%D0%B0%D0%BB%D0%B0%D1%94%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0-30-39.pdf
- Galayevskaya, L.V. (orcid.org/0000-0001-8643-910X <http://orcid.org/0000-0001-8643-910X>) (2023) Interactive methods in competency-based learning of the Ukrainian language «Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія« Медицина»)», 12 (30). pp. 29-38. ISSN 2786-4952
10.52058/2786-4952-2023-12(30)-29-38
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.52058/2786-4952-2023-12(30)-29-38