Record Details

Теоретико-методичні засади інтеграції змісту навчання географії та економіки в гімназії та ліцеї: монографія

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/737688/
 
Title Теоретико-методичні засади інтеграції змісту навчання географії та економіки в гімназії та ліцеї: монографія
Theoretical and methodological principles of integration of the teaching content of geography and economics in gymnasium and lyceum: monograph
 
Creator Назаренко, Тетяна Геннадіївна
Яценко, Володимир Сергійович
Полтавченко, Денис Васильович
 
Subject 33 Economics. Economic science
37.02 General questions of didactics and method
91 Geography. Exploration of the Earth and of individual countries. Travel. Regional geography
 
Description У монографії розкрито актуальну проблему інтеграційного змісту в географічній та економічній освіти в Україні. Висвітлено теоретико-методичні засади та практику упровадження інтеграційного змісту в шкільній географічній та економічній освіті через курси за вибором. Досліджено переваги й недоліки процесу інтеграції в географічній та економічній освіти на основі аналізу історичного досвіду. Доведено, що інтеграційний підхід є ефективним засобом формування цілісності і неперервності змісту шкільної географічної та економічної освіти, методологічною основою інтеграції знань і вмінь. Для науково-педагогічних дослідників, вчителів, викладачів, здобувачів вищої педагогічної освіти.
The monograph reveals the actual problem of the integration content of geographic and economic education in Ukraine. The theoretical and methodological principles and practice of implementing the integration content of school geographic and economic education through optional courses are highlighted. Based on the analysis of historical experience, the advantages and disadvantages of the integration process in geographic and economic education are investigated. It has been proven that the integration approach is an effective means of forming the integrity and continuity of the content of school geographic and economic education, a methodical basis for the integration of knowledge and skills. For scientific and pedagogical workers, teachers, lecturers, students of higher pedagogical educational institutions.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2023
 
Type Monograph
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/737688/1/%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%8F__.pdf
- Назаренко, Тетяна Геннадіївна (orcid.org/0000-0001-7354-5245 <http://orcid.org/0000-0001-7354-5245>), Яценко, Володимир Сергійович (orcid.org/0000-0002-7948-2983 <http://orcid.org/0000-0002-7948-2983>) and Полтавченко, Денис Васильович (orcid.org/0000-0001-6033-0085 <http://orcid.org/0000-0001-6033-0085>) (2023) Theoretical and methodological principles of integration of the teaching content of geography and economics in gymnasium and lyceum: monograph Technical Report. Педагогічна думка, м. Київ, Україна.