Record Details

Про результати фундаментального дослідження «Науково-теоретичні основи моделювання інклюзивного освітнього середовища», що виконується в інституті спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/737682/
https://visnyk.naps.gov.ua/index.php/journal/article/view/399
10.37472/v.naes.2023.5211
 
Title Про результати фундаментального дослідження «Науково-теоретичні основи моделювання інклюзивного освітнього середовища», що виконується в інституті спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
On the results of the fundamental research "Scientific and theoretical foundations of modeling inclusive educational environment" carried out at the Mykola Yarmachenko institute of special pedagogy and psychology of the National Academy of Educational Sci
 
Creator Ярмола, Н. А.
 
Subject 37.09 Organization of instruction
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description У доповіді висвітлено стан розроблення та впровадження в освітню практику результатів фундаментального дослідження «Науково-теоретичні основи моделювання інклюзивного освітнього середовища» (2021-2023 рр.) за напрямом «Освіта дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивне навчання». Дослідження проведено відділом інклюзивного навчання Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України. Представлено основні напрями з реалізації інклюзивного навчання, здійснено теоретичний аналіз стану впровадження інклюзивного навчання в закладах освіти України, обґрунтовано концептуальну основу моделювання інклюзивного освітнього середовища, визначено зміст «моделювання інклюзивного освітнього середовища». Проаналізовано інноваційні підходи до організації інклюзивного навчання в умовах оновленого нормативно-правового поля, що дало змогу визначити перспективи змістового розроблення науково-методичних матеріалів згідно з оновленим теоретико-методичним та нормативно-правовим забезпеченням освіти, схарактеризовано принципи моделювання інклюзивного освітнього середовища.
Отримані результати наукового дослідження мають теоретичну та практичну цінність, їх можна рекомендувати для використання науковим, науково-педагогічним працівникам у процесі здійснення фундаментальних і прикладних досліджень, освітянам — у науково-методичному забезпеченні освітнього процесу, управлінцям — у питаннях вдосконалення нормативно-правових та організаційних засад освіти осіб з особливими потребами.
The article presents the state of development and implementation into educational practice of the results of the fundamental research "Scientific and Theoretical Foundations for Modeling an Inclusive Educational Environment" (2021-2023) in the field of "Education of Children with Special Educational Needs. Inclusive education". The research was conducted by the Department of Inclusive Education of the Mykola Yarmachenko Institute of Special Pedagogy and Psychology of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine. The author emphasized the main directions for the implementation of inclusive education, conducted a theoretical analysis of the state of implementation of inclusive education in educational institutions of Ukraine, substantiated the conceptual basis for modeling an inclusive educational environment, and defined the content of "modeling an inclusive educational environment". The author also analyzed innovative approaches to the organization of inclusive education in the context of the updated regulatory framework, which made it possible to determine the prospects for the content development of scientific and methodological materials in accordance with the updated theoretical, methodological and regulatory framework for education, as well as characterized the principles of modeling an inclusive educational environment.
The obtained results of the scientific research have theoretical and practical value, they can be recommended for use by scientists, research and teaching staff in the process of basic and applied research; by educators in the scientific and methodological support of educational process; by managers in improving the regulatory and organizational framework for the education of persons with special needs.
 
Publisher Національна академія педагогічних наук України
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/737682/1/%D0%AF%D1%80%D0%BC%D0%BE%D0%BB%D0%B0%2C%20%D0%9D.%20%D0%90.%20%282023%29.%20%D0%9F%D0%A0%D0%9E%20%D0%A0%D0%95%D0%97%D0%A3%D0%9B%D0%AC%D0%A2%D0%90%D0%A2%D0%98%20%D0%A4%D0%A3%D0%9D%D0%94%D0%90%D0%9C%D0%95%D0%9D%D0%A2%D0%90%D0%9B%D0%AC%D0%9D%D0%9E%D0%93%D0%9E%20%D0%94%D0%9E%D0%A1%D0%9B%D0%86%D0%94%D0%96%D0%95%D0%9D%D0%9D%D0%AF.pdf
- Ярмола, Н. А. (orcid.org/0000-0001-9374-5543 <http://orcid.org/0000-0001-9374-5543>) (2023) On the results of the fundamental research "Scientific and theoretical foundations of modeling inclusive educational environment" carried out at the Mykola Yarmachenko institute of special pedagogy and psychology of the National Academy of Educational Sci Вісник Національної академії педагогічних наук України, 2 (5). pp. 1-8. ISSN 2707-305X
10.37472/v.naes.2023.5211
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.37472/v.naes.2023.5211