Record Details

Трудове навчання учнів з особливими освітніми потребами у дистанційному форматі: поради та рекомендації

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/737681/
https://ojs.csnukr.in.ua/index.php/Exceptional_child/article/view/131
10.33189/ectu.v109i1.131
 
Title Трудове навчання учнів з особливими освітніми потребами у дистанційному форматі: поради та рекомендації
Vocational training of students with special educational needs in distance format: tips and recommendations
 
Creator Чеботарьова, О. В.
Абакумова, І.В.
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
6 Applied Sciences. Medicine. Technology
 
Description У статті розкривається актуальність організації дистанційного навчання учнів старшого шкільного віку з особливими освітніми потребами в умовах воєнного стану в країні. Розглянуто способи організації дистанційного навчання школярів з порушеннями інтелектуального розвитку в умовах воєнного стану в країні.
Висвітлено основні аспекти, які слід враховувати у процесі трудового навчання у дистанційному форматі.
Розглянуто особливості дистанційного формату трудового навчання учнів з особливими освітніми потребами. Висвітлено методичні поради та рекомендації щодо дистанційного навчання школярів з порушеннями інтелектуального розвитку. Представлено практичні рекомендації з організації проектно-технологічного навчання учнів старшої ланки школи в сучасних умовах кризових викликів: уроки кулінарії, міні проекти з розділу «Технологія побутової діяльності та самообслуговування», тематичні вироби до календарних свят тощо.
Охарактеризовано проблеми організації, навчально-методичного забезпечення навчання дітей з порушеннями інтелектуального розвитку, необхідність створення ефективної системи психолого-педагогічного супроводу дітей та їхніх родин в умовах кризових викликів; наявність певних психофізичних обмежень у дітей з порушенням інтелектуального розвитку.
Акцентується увага на важливості злагодженої роботи усіх фахівців закладу, що передбачає залучення педагогів, батьків, створення умов для постійного удосконалення освітнього процесу.
В результаті дослідження обґрунтовано необхідність дотримання у процесі трудового навчання організаційно-педагогічних умов та представлених нормативно-правових та навчально-методичних рекомендацій, технологій та прийомів ефективної взаємодії усіх учасників процесу.
Представлено перспективи подальшого дослідження з окресленої проблематики.
The article reveals the relevance of the organization of distance learning of high school students with special educational needs in the conditions of martial law in the country. Methods of organizing distance learning of schoolchildren with intellectual development disorders in the conditions of martial law in the country are considered.
The main aspects that should be taken into account in the process of labor training in a distance format are highlighted.
The peculiarities of the distance format of labor training of students with special educational needs are considered. Methodological tips and recommendations regarding distance learning of students with intellectual disabilities are highlighted. Practical recommendations on the organization of project-technological training of high school students in modern conditions of crisis challenges are presented: cooking lessons, mini-projects from the section "Technology of household activities and self-service", thematic products for calendar holidays, etc.
The problems of organization, educational and methodological support for the education of children with intellectual development disorders, the need to create an effective system of psychological and pedagogical support for children and their families in the conditions of crisis challenges are characterized; the presence of certain psychophysical limitations in children with impaired intellectual development.
Attention is focused on the importance of the coordinated work of all specialists of the institution, which involves the involvement of teachers, parents, and the creation of conditions for the continuous improvement of the educational process.
As a result of the study, the necessity of observing the organizational and pedagogical conditions and the presented normative-legal and educational-methodical recommendations, technologies and methods of effective interaction of all participants in the process was substantiated in the process of labor training.
Prospects for further research on the outlined issues are presented.
 
Publisher Державне iнформацiйно-виробниче пiдприємство видавництво «Педагогiчна преса»; Iнститут спецiальної педагогiки i психологiї iменi Миколи Ярмаченка Нацiональної академiї педагогiчних наук України
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/737681/1/%D0%A2%D0%A0%D0%A3%D0%94%D0%9E%D0%92%D0%95%20%D0%9D%D0%90%D0%92%D0%A7%D0%90%D0%9D%D0%9D%D0%AF%20%D0%A3%D0%A7%D0%9D%D0%86%D0%92%20%D0%97%20%D0%9E%D0%A1%D0%9E%D0%91%D0%9B%D0%98%D0%92%D0%98%D0%9C%D0%98%20%D0%9E%D0%A1%D0%92%D0%86%D0%A2%D0%9D%D0%86%D0%9C%D0%98%20%D0%9F%D0%9E%D0%A2%D0%A0%D0%95%D0%91%D0%90%D0%9C%D0%98%20%D0%A3%20%D0%94%D0%98%D0%A1%D0%A2%D0%90%D0%9D%D0%A6%D0%86%D0%99%D0%9D%D0%9E%D0%9C%D0%A3%20%D0%A4%D0%9E%D0%A0%D0%9C%D0%90%D0%A2%D0%86.pdf
- Чеботарьова, О. В. (orcid.org/0000-0002-4560-3708 <http://orcid.org/0000-0002-4560-3708>) and Абакумова, І.В. (orcid.org/0000-0003-3063-3960 <http://orcid.org/0000-0003-3063-3960>) (2023) Vocational training of students with special educational needs in distance format: tips and recommendations Особлива дитина: навчання і виховання, 1 (109). pp. 129-154. ISSN 2312-2781
10.33189/ectu.v109i1.131
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.33189/ectu.v109i1.131