Record Details

Європейський досвід цифрової трансформації в контексті спеціалізованої освіти наукового спрямування України

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/737536/
http://innovpedagogy.od.ua/archives/2023/62/part_2/30.pdf
10.32782/2663-6085/2023/62.2.30
 
Title Європейський досвід цифрової трансформації в контексті спеціалізованої освіти наукового спрямування України
European experience of digital transformation in the context of specialised scientific education in Ukraine
 
Creator Кочарян, Артур Борисович
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37 Education
 
Description У статті представлено узагальнений досвід цифрової трансформації країн Європейського союзу (ЄС) в контексті спеціалізованої освіти наукового спрямування України. Незважаючи на наявність нормативних актів, які регламентують спеціалізовану освіту наукового спрямування, враховуючи глобалізаційні процеси впливу на освіту та стрімкий розвиток технологій, з’ясовано, що зміст, форми та методики спеціалізованої освіти підлягають постійному розвитку. На прикладі динаміки трансформаційних змін, викликаних Індустріальними революціями та в умовах війни в Україні, доведено необхідність орієнтації учасників освітнього процесу спеціалізованої освіти наукового спрямування на «проривний результат», на діяльність, що передбачає не тільки вирішення поточних завдань та проблем, а й потенційних завдань та проблем у майбутньому. Узагальнені аналітичні матеріали із відкритих джерел, які дозволили виокремити проблеми, з якими стикаються управлінці в освіті країн ЄС. З’ясовано, що основним пріоритетом країн ЄС у галузі цифрової трансформації є адаптація здобувачів освіти до стрімкого поширення технологій та надання їм доступу до цих технологій для вирішення своїх професійних та власних повсякденних завдань. Наведено стислий аналіз документів, які регламентують пріоритет адаптації здобувачів освіти. На підставі узагальненого аналізу зазначених документів авторами пропонується перспективний напрям застосування в спеціалізованій освіті наукового спрямування наступних технологій: хмарні технології, технології Інтернету речей, технологій штучного інтелекту, технологій блокчейну та кібербезпеки. Для успішної реалізації зазначених технологій авторами пропонується використовувати досвід країн ЄС на прикладі Плану дій цифрової освіти на 2021–2027 роки, а саме на застосуванні двох наступних пріоритетів: сприяння розвитку високоефективних екосистем цифрової освіти та підвищення цифрових навичок і компетенцій для цифрової трансформації. Дискусійними та перспективними на думку авторів залишаються дослідження, пов’язані із штучним інтелектом.
The paper summarises the digital transformation experience of the European Union (EU) in the context of specialised scientific education in Ukraine. Despite the availability of regulations that govern specialised scientific education, it has been established that specialised education's contents, forms and methods undergo constant development associated with the effects of globalisation and rapid technological progress on education. Based on the dynamics of transformational changes driven by the Industrial Revolutions and the war in Ukraine, the paper emphasises the need to focus the students in specialised scientific education on “breakthrough results”, i.e. activities that address current problems, challenges, and potential future ones. The paper summarises open-source analytical data that made it possible to identify the challenges faced by the EU education authorities. It has been established that the top EU priority in digital transformation is to adapt students to the rapid expansion of technology and provide them with access thereto for their professional and personal daily tasks. The paper presents a brief analysis of the instruments establishing the priority of student adaptation: The European Data Strategy, the Excellence and Trust in Artificial Intelligence Programme, the European Industrial Strategy, and the Next Generation EU Programme. Based on a thorough analysis of the above instruments, the authors proposed to apply the following promising technologies in specialised scientific education: cloud technologies, the Internet of Things, artificial intelligence, blockchain and cybersecurity technologies. For the successful implementation of these technologies, the authors have suggested using the EU experience illustrated by the Digital Education Action Plan (2021–2027). In particular, the authors proposed to focus on the following two priorities: promoting the development of highly efficient digital education ecosystems and enhancing digital skills and competences for digital transformation. According to the authors, the research in the area of artificial intelligence are prospective and promising.
 
Publisher Видавничий дім «Гельветика»
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/737536/1/%D0%84%D0%B2%D1%80%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D0%B9%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9%20%D0%B4%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D0%B4%20%D1%86%D0%B8%D1%84%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%97%20%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97%20%D0%B2%20%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%82%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%D1%96%20%D1%81%D0%BF%D0%B5%D1%86%D1%96%D0%B0%D0%BB%D1%96%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8%20%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D1%81%D0%BF%D1%80%D1%8F%D0%BC%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8.pdf
- Кочарян, Артур Борисович (orcid.org/0000-0003-3854-4532 <http://orcid.org/0000-0003-3854-4532>) (2023) European experience of digital transformation in the context of specialised scientific education in Ukraine Інноваційна педагогіка, 2 (62). pp. 151-158. ISSN 2663-6085
10.32782/2663-6085/2023/62.2.30