Record Details

Selection of pedagogical conditions for training STEM teachers to use augmented reality technologies in their work

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/737416/
https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/2611/1/012022
10.1088/1742-6596/2611/1/012022
 
Title Selection of pedagogical conditions for training STEM teachers to use augmented reality technologies in their work
Вибір педагогічних умов підготовки викладачів STEM-дисциплін до використання в роботі технологій доповненої реальності
 
Creator Mintii, Mykhailo
Sharmanova, N. M.
Mankuta, A. O.
Palchevska, O. S.
Semerikov, Serhiy O.
 
Subject 004.94 Simulation
378 Higher education. Universities. Academic study
5 Мathematics. natural sciences
 
Description The focus of the study is on choosing the pedagogical conditions that will best prepare STEM teachers to utilize augmented reality tools in their classrooms. 20 conditions were initially proposed during a brainstorming session and were then sorted into five groups: (1) conditions relating to the material support of the educational process, (2) methods and forms of training, (3) best practices for utilizing augmented reality in education, (4) unique circumstances made in order to achieve the goal of training STEM teachers; and (5) conditions relating to the psychological and pedagogical support of students. A survey was conducted with 94 participants to determine the importance of these conditions. The processing of the survey data allowed for the selection of the following conditions: (a) accessibility of immersive digital educational resources for STEM teachers and mobile hardware for augmented reality (laptops, tablets, smartphones, augmented reality glasses, etc.), (b) inclusion of augmented reality-related topics in STEM teachers' curricula, (c) use of research methodologies and interactive technologies in the STEM classroom, (d) having hands-on experience with the use of augmented reality technologies in STEM instruction.
Основна увага дослідження зосереджена на виборі педагогічних умов, які найкраще підготують викладачів STEM-дисциплін до використання інструментів доповненої реальності у своїх класах. Під час мозкового штурму спочатку було запропоновано 20 умов, які потім розділені на п’ять груп: (1) умови, що стосуються матеріального забезпечення навчального процесу, (2) методи та форми навчання, (3) найкращі практики використання доповненої реальності в освіта, (4) унікальні обставини, створені для досягнення мети підготовки вчителів STEM; та (5) умови, що стосуються психолого-педагогічної підтримки студентів. Було проведено опитування 94 учасників, щоб визначити важливість цих умов. Обробка даних опитування дозволила вибрати наступні умови: (а) доступність імерсивних цифрових освітніх ресурсів для вчителів STEM та мобільного обладнання для доповненої реальності (ноутбуки, планшети, смартфони, окуляри доповненої реальності тощо), (б) включення тем, пов’язаних із доповненою реальністю, у навчальні програми вчителів STEM, (в) використання дослідницьких методологій та інтерактивних технологій у класі STEM, (г) наявність практичного досвіду використання технологій доповненої реальності в навчанні STEM.
 
Publisher IOP Publishing Ltd
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/737416/1/Mintii_2023_J._Phys.%20_Conf._Ser._2611_012022.pdf
- Mintii, Mykhailo (orcid.org/0000-0002-0488-5569 <http://orcid.org/0000-0002-0488-5569>), Sharmanova, N. M. (orcid.org/0000-0003-4820-3619 <http://orcid.org/0000-0003-4820-3619>), Mankuta, A. O. (orcid.org/0000-0001-8513-7257 <http://orcid.org/0000-0001-8513-7257>), Palchevska, O. S. (orcid.org/0000-0002-2090-4870 <http://orcid.org/0000-0002-2090-4870>) and Semerikov, Serhiy O. (orcid.org/0000-0003-0789-0272 <http://orcid.org/0000-0003-0789-0272>) (2023) Selection of pedagogical conditions for training STEM teachers to use augmented reality technologies in their work Journal of Physics: Conference Series. XV International Conference on Mathematics, Science and Technology Education (ICon-MaSTEd 2023) 16/05/2023 - 19/05/2023 Kryvyi Rih, Ukraine (2611). ISSN 1742-6596
10.1088/1742-6596/2611/1/012022
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.1088/1742-6596/2611/1/012022