Публічно-приватне партнерство у професійній освіті європейських країн: провідні тенденції розвитку
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/737402/
https://jrnls.ivet.edu.ua/index.php/1/article/view/848 10.32835/2707-3092.2023.27.14-28 |
|
Title |
Публічно-приватне партнерство у професійній освіті європейських країн: провідні тенденції розвитку
Public-private partnership in vocational education of European countries: leading development trends |
|
Creator |
Радкевич, В.О.
|
|
Subject |
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
|
|
Description |
Актуальність статті зумовлена необхідністю виявлення та аналізу провідних тенденцій розвитку публічно-приватного партнерства у професійній освіті європейських країн для їх урахування в налагодженні державно-приватного партнерства в системі професійної освіти України. Метою статті є виявлення й аналіз провідних тенденцій розвитку публічно-приватного партнерства у професійній освіті європейських країн; з’ясування можливостей їх урахування у вітчизняній практиці налагодження державно-приватного партнерства у сфері професійної освіти. Методи: вивчення наукових джерел, законодавчих, нормативно-правових документів, емпіричних даних щодо публічно-приватного партнерства у професійній освіті – для виявлення його провідних тенденцій розвитку в європейських країнах; формування висновків і рекомендацій. Результати: на основі аналізу сучасних законодавчих, нормативно-правових документів, наукових джерел, емпіричних даних виявлено та проаналізовано провідні тенденції розвитку публічно-приватного партнерства у професійній освіті європейських країн: розширення учасників партнерства і розвиток його нових форм; вплив партнерства на підвищення якості професійної освіти; розроблення спільно з партнерами навчальних програм відповідно до вимог ринку праці; збільшення обсягів фінансування професійної освіти шляхом інвестицій державного та приватного секторів, а також міжнародних організацій тощо. Висновки: провідні тенденції розвитку ППП у професійній освіті європейських країн орієнтовані на: підвищення ефективності взаємодії між навчальними закладами, державними та приватними установами, громадськими, професійними й міжнародними організаціями; залучення малих, середніх і великих компаній до процесу розроблення нових кваліфікацій, стандартів, навчальних програм, впровадження інноваційних технологій професійного навчання; забезпечення рівного доступу до професійної освіти, робочих місць на ринку праці; збільшення фінансової підтримки навчальних закладів та підприємств, які здійснюють професійне навчання студентів тощо. Сформульовано пропозиції українським закладам професійної освіти для налагодження державно-приватного партнерства (ДПП), а саме: забезпечення ефективної комунікації між учасниками партнерства – для обміну досвідом і спільного використання ресурсів; визначення чітких умов, зобов’язань і ризиків між партнерами – для підвищення рівня їхньої відповідальності за якість реалізації проєктів ДПП; вдосконалення механізмів контролю та оцінювання результатів співпраці – для своєчасного коригування напрямів роз-витку партнерства; збільшення обсягів фінансової підтримки проєктів ДПП – для забезпечення стабільного функціонування закладів професійної освіти на основі додаткових ресурсів; розширення участі громадськості в реалізації проєктів ДПП – для підвищення престижності професійної освіти та її впливу на відновлення України в повоєнний час тощо. The relevance of this article is conditioned by the necessity to identify and analyze the leading development trends of public-private partnership in vocational education in European countries to consider them in establishing state-private partnership in Ukraine’s vocational education system. The aim of the article is to identify and analyze the leading trends of public-private partnership development in the vocational education of European countries; to explore the possibilities of considering these trends in the domestic practice of establishing state-private partnership in the field of vocational education. Methods: Examination of scientific sources, legislative and normative legal documents, empirical data regarding public-private partnership in vocational education – to identify its leading development trends in European countries; formulation of conclusions and recommendations. Results: Based on the analysis of modern legislative, normative legal documents, scientific sources, and empirical data, the leading trends in the development of public-private partnerships in vocational education of European countries were identified and analyzed: expansion of partnership participants and development of its new forms; the partnership's impact on improving the quality of vocational education; joint development of educational programs with partners according to labor market requirements; increased funding for vocational education through investments from the public and private sectors, as well as international organizations, etc. Conclusions: The leading trends in the development of PPP in vocational education in European countries are focused on: enhancing the efficiency of interaction between educational institutions, public and private establishments, civic, professional, and international organizations; engaging small, medium, and large companies in the process of developing new qualifications, standards, educational programs, implementation of innovative vocational training technologies; ensuring equal access to vocational education, employment opportunities in the labor market; increasing financial support for educational institutions and enterprises that provide vocational training to students, etc. Proposals for Ukrainian vocational education institutions to establish state-private partnership (SPP) include: ensuring effective communication among partnership participants – for the exchange of experience and joint resource utilization; defining clear conditions, commitments, and risks among partners – to increase their accountability for the quality of SPP project implementation; improving mechanisms for control and evaluation of cooperation results – for timely adjustment of partnership development directions; increasing financial support for SPP projects – to ensure the stable functioning of vocational education institutions based on additional resources; expanding public participation in the implementation of SPP projects – to enhance the prestige of vocational education and its impact on post-war Ukraine's recovery, etc. |
|
Publisher |
Інститут професійної освіти НАПН України
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Article
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
text |
|
Language |
uk
en |
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/737402/1/Valenryna_Radkevych_UA.pdf
http://lib.iitta.gov.ua/737402/2/Valenryna_Radkevych_ENG.pdf - Радкевич, В.О. (orcid.org/0000-0002-9233-5718 <http://orcid.org/0000-0002-9233-5718>) (2023) Public-private partnership in vocational education of European countries: leading development trends Professional Pedagogics, 2 (27). pp. 14-28. ISSN 2707-3092 10.32835/2707-3092.2023.27.14-28 |
|
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## |
10.32835/2707-3092.2023.27.14-28
|
|