Психолого-педагогічні особливості професійного зростання соціальних педагогів закладів професійної освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/737365/
https://tpodm.khmnu.edu.ua/mizhnarodna-naukovo-praktychna-konferentsiya-profesijne-stanovlennya-osobystosti-problemy-i-perspektyvy/ |
|
Title |
Психолого-педагогічні особливості професійного зростання соціальних педагогів закладів професійної освіти
Psychological and pedagogical features of the professional growth of social teachers of vocational education institutions |
|
Creator |
Ткачова, Яна Сергіївна
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise) 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
Професійне зростання особистості соціального педагога закладу професійної освіти характеризується становленням і розвитком їхньої професійної самосвідомості, усвідомленням себе суб'єктом освітнього процесу, прагненням до підвищення рівня набутої професійної компетентності й формуванням системи професійних цінностей. Педагогічна індивідуальність соціального педагога, формується у процесі його наполегливої праці, набутих умінь самодіагностування, зокрема щодо виявлення своїх сильних і слабких сторін.
The professional growth of the personality of a social teacher of a vocational education institution is characterized by the formation and development of their professional self-awareness, self-awareness as a subject of the educational process, the desire to increase the level of acquired professional competence and the formation of a system of professional values. Pedagogical individuality of a social pedagogue is formed in the process of his hard work, acquired self-diagnostic skills, in particular regarding the identification of his strengths and weaknesses. |
|
Publisher |
ХНУ
|
|
Date |
2021
|
|
Type |
Book Section
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/737365/1/%D0%9F%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%BE_%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D1%96%20%D0%BE%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96%202021%2C-72-73.pdf
- Ткачова, Яна Сергіївна (orcid.org/0000-0001-8881-0603 <http://orcid.org/0000-0001-8881-0603>) (2021) Psychological and pedagogical features of the professional growth of social teachers of vocational education institutions In: Професійне становлення особистості: проблеми і перспективи : тези доп. ХІ міжнар. наук.-практ. конференції (м. Хмельницький, 25–26 листоп. 2021 р.) . ХНУ, м. Хмельницький, Україна, pp. 73-74. ISBN 978-966-330-400-7 |
|