Підсумки та перспективи впровадження інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами в Україні
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/736130/
https://isg-konf.com/uk/trends-of-young-scientists-regarding-the-development-of-science/ |
|
Title |
Підсумки та перспективи впровадження інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами в Україні
Results and prospects of implementation of inclusive education of children with special educational needs in Ukraine |
|
Creator |
Ілляшенко, Т.Д.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями. |
|
Description |
У тезах висвітлено стан впровадження інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами в Україні. Зокрема, розглядається проблема співіснування різних форм здобуття освіти дітьми названої категорії та розглядаються можливості її розв’язання на вітчизняних засадах діагностики і корекції порушеного розвитку.
Theses highlight the state of implementation of inclusive education for children with special educational needs in Ukraine. In particular, the problem of the coexistence of various forms of education for children of the mentioned category is considered and the possibilities of its solution on the domestic basis of diagnosis and correction of impaired development are considered. |
|
Publisher |
International Science Group
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/736130/1/%D0%86%D0%BB%D0%BB%D1%8F%D1%88%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%A2%D0%94_-128-133.pdf
- Ілляшенко, Т.Д. (orcid.org/0000-0002-5954-6177 <http://orcid.org/0000-0002-5954-6177>) (2023) Results and prospects of implementation of inclusive education of children with special educational needs in Ukraine In: The 27th International scientific and practical conference “Trends of young scientists regarding the development of science” (July 11 – 14, 2023) . International Science Group, с. Edmonton, Canada, pp. 128-133. ISBN 979-8-89074-573-6 |
|