Record Details

Методика використання European Open Science Cloud у процесі навчання і професійного розвитку вчителів

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/737343/
http://ukr.journal-discourse.com/index.php/ed_2017/article/view/449
10.33930/ed.2019.5007.44(4-6)-8
 
Title Методика використання European Open Science Cloud у процесі навчання і професійного розвитку вчителів
The methodology of using the European Open Science Cloud in the process of education and professional development of teachers
 
Creator Мар'єнко, Майя Володимирівна
 
Subject 001.9 Dissemination of ideas
004.7 Computer communication. Computer networks
37.09 Organization of instruction
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Актуальність теми дослідження. Європейська хмара відкритої науки (EOSC) – це середовище для розміщення та обробки даних досліджень для підтримки науки ЄС. Метою EOSC є надання європейським дослідникам і громадянам об’єднаного та відкритого мультидисциплінарного середовища, де вони зможуть публікувати, знаходити та повторно використовувати відкриті дані, інструменти та послуги для досліджень, інновацій та в освітніх цілях.
Постановка проблеми. Такі потужні інструменти, які використовуються науковою спільнотою можна використовувати в усіх ланках освіти. В школах, використання сервісів відкритої науки в першу чергу буде під час вивчення профільних предметів, в процесі виконання лабораторних робіт чи при підготовці учнівських робіт для участі в конкурсах МАН.
Аналіз останніх досліджень і публікацій. В. В. Коваленко в своєму дослідженні вивчала особливості застосування хмаро орієнтованих сервісів відкритої науки під час навчання і професійного розвитку вчителів. С. Г. Литвинова дослідила використання засобів і сервісів хмаро орієнтованих систем для професійного розвитку вчителів ліцеїв. Попередньо було розглянуто окремі сервіси EOSC. Представлені рекомендації щодо якісного й ефективного запровадження засобів і сервісів відкритої науки були взяті за основу для розроблення методики.
Постановка завдання. Розробити складники методики використання European Open Science Cloud у процесі навчання і професійного розвитку вчителів та встановити взаємозв’язки цих складників.
Виклад основного матеріалу. Структура методики методики використання European Open Science Cloud у процесі навчання і професійного розвитку вчителів складається з таких компонентів: цільовий (мета, цільова група), змістовий, технологічний (методи, форми та засоби навчання) та результативний. Наведено орієнтовний план тренінгових занять. Описано основні кроки проведення майстер-класу "Організація навчання засобами European Open Science Cloud".
Висновки. Змістовий компонент методики побудований таким чином, щоб ознайомити слухачів підвищення кваліфікації з основною структурою EOSC, загальними принципами роботи на порталі та категоріями сервісів. Реєстрація на порталі EOSC є дещо спрощеною та наявна можливість авторизації через акаунти інших сервісів та систем. Запропонована методика була апробована під час проведення семінарів, майстер-класів та тренінгів. Фідбек від учасників майстер-класу дає підстави стверджувати, що в подальшій професійній діяльності освітяни планують використовувати інструментарій EOSC.
Urgency of the research. The European Open Science Cloud (EOSC) is an environment for hosting and processing research data to support EU science. EOSC aims to provide European researchers and citizens with a unified and open multidisciplinary environment where they can publish, discover and reuse open data, tools and services for research, innovation and education.
Target setting. Such powerful tools used by the scientific community can be used in all areas of education. In schools, the use of open science services will primarily be during the study of specialized subjects, in the process of performing laboratory work or during the preparation of student works for participation in competitions of the Small Academy of Sciences.
Actual scientific researches and issues analysis. In her research, V.V. Kovalenko studied the features of using cloud-oriented services of open science during training and professional development of teachers. S. G. Lytvynova investigated the use of tools and services of cloud-based systems for the professional development of lyceum teachers. Separate EOSC services were previously considered. The presented recommendations for the high-quality and effective implementation of open science tools and services were taken as a basis for developing the methodology.
The research objective. To develop the components of the methodology for using the European Open Science Cloud in the process of teaching and professional development of teachers and to establish the relationships between these components.
The statement of basic materials. The structure of the methodology for using the European Open Science Cloud in the process of teaching and professional development of teachers consists of the following components: target (goal, target group), content, technological (methods, forms and means of training) and effective. An approximate plan of training sessions is given. The main steps of conducting the master class "Organization of training using European Open Science Cloud" are described.
Conclusions. The content component of the methodology is designed in such a way as to introduce advanced training trainees to the basic structure of EOSC, general principles of work on the portal and categories of services. Registration on the EOSC portal is somewhat simplified and there is the possibility of authorization through the accounts of other services and systems. The proposed methodology was tested during seminars, master classes and trainings. The feedback from the participants of the master class gives reason to claim that educators plan to use the EOSC toolkit in their future professional activities.
 
Publisher ТОВ “Науково-інформаційне агентство “Наука-технології-інформація”
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/737343/1/OD-44%284-6%29-2023%20Marienko.pdf
- Мар'єнко, Майя Володимирівна (orcid.org/0000-0002-8087-962X <http://orcid.org/0000-0002-8087-962X>) (2023) The methodology of using the European Open Science Cloud in the process of education and professional development of teachers Освітній дискурс, 4-6 (44). pp. 78-87. ISSN 2522-9699
10.33930/ed.2019.5007.44(4-6)-8
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.33930/ed.2019.5007.44(4-6)-8