Record Details

Неперервний розвиток педагога: уроки пандемії

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/737336/
 
Title Неперервний розвиток педагога: уроки пандемії
Continuous teacher development: lessons from the pandemic
 
Creator Литвинова, С.Г.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
 
Description В останні роки змінилося ставлення до такої форми розвитку педагога – було введено очно-дистанційну форму підвищення кваліфікації і програми дистанційного навчання. Такий підхід дав можливість зекономити кошти на проживанні педагогів в гуртожитках, не відривати їх від основної діяльності, а закладам післядипломної освіти більш глибоко впроваджувати технології дистанційного навчання. Не дивлячись на попередню підготовку вчителя до дистанційного навчання – він залишався «студентом». У нього були відсутні компетентності й технічні засоби для здійснювати навчання за дистанційною формою, що змусило розробити концептуальні підходи до цільового розвитку цифрових компетентностей педагогів закладів загальної середньої освіти.
In recent years, the attitude towards this form of teacher development has changed - face-to-face and distance form of professional development and distance learning programs have been introduced. This approach made it possible to save money on the accommodation of teachers in dormitories, not to separate them from their main activities, and for postgraduate education institutions to more deeply implement distance learning technologies. Despite the teacher's previous training for distance learning, he remained a "student". He lacked the competences and technical means to carry out distance learning, which forced the development of conceptual approaches to the targeted development of digital competences of teachers of general secondary education institutions.
 
Publisher Університет Марії Кюрі-Склодовської
 
Date 2020
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/737336/1/%D0%A2%D0%95%D0%97%D0%98-%D0%9D%D0%A4%D0%94-%D0%9B%D0%B8%D1%82%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%20%D0%A1.pdf
- Литвинова, С.Г. (orcid.org/0000-0002-5450-6635 <http://orcid.org/0000-0002-5450-6635>) (2020) Continuous teacher development: lessons from the pandemic In: International scientific and practical conference “Current trends and factors of the development of pedagogical and psychological science in Ukraine and EU countries”: Lublin, September 25-26 . Університет Марії Кюрі-Склодовської, м. Люблін, Польща, pp. 25-26.