Record Details

Модель використання хмаро орієнтованих систем відкритої науки у процесі навчання і професійного розвитку вчителів (дослідницький аспект)

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/737333/
https://fmo-journal.org/index.php/fmo/article/view/261
10.31110/2413-1571-2023-038-3-005
 
Title Модель використання хмаро орієнтованих систем відкритої науки у процесі навчання і професійного розвитку вчителів (дослідницький аспект)
A model of the use of cloud-oriented open science systems in the process of education and professional development of teachers (research aspect)
 
Creator Лупаренко, Л. А.
Мар'єнко, Майя Володимирівна
Шишкіна, М.П.
 
Subject 001 Science and knowledge in general. Organization of intellectual work
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Формулювання проблеми. Хмаро орієнтовані системи відкритої науки зорієнтовані в першу чергу на використання наявного інструментарію науковцями, хоча їх можна розглядати як засіб навчання в науковому ліцеї. Вже існують численні дослідження з використання хмаро орієнтованих систем у процесі навчання. Але поява наукових ліцеїв призводить до необхідності розробки моделі використання хмаро орієнтованих систем відкритої науки у процесі навчання і професійного розвитку.
Матеріали і методи. Мета досягається завдяки використанню теоретичних методів дослідження: порівняльний та системний аналіз наукових джерел з педагогіки, психології та інформаційних технологій для аналізу дослідженості проблеми побудови моделі використання хмаро орієнтованих систем відкритої науки у процесі навчання і професійного розвитку вчителів; аналіз наявних підходів до побудови педагогічних умов використання хмаро орієнтованих систем відкритої науки у процесі навчання і професійного розвитку вчителів.
Результати. Науково-педагогічне дослідження складається з наступних етапів: підготовчий; дослідницький; інтерпретації та аналізу результатів; впровадження. В запропонованій моделі використання хмаро орієнтованих систем відкритої науки у процесі навчання і професійного розвитку вчителів в першу чергу розкрито саме дослідницький аспект. Кожен складник моделі детально описано та обґрунтовано. У відповідності до етапів науково-педагогічного дослідження виокремлено типи діяльності та запропоновано для кожного з них хмарні сервіси відкритої науки.
Висновки. До складників моделі використання хмаро орієнтованих систем відкритої науки у процесі навчання і професійного розвитку вчителів віднесено: мету, методичний компонент, дослідницький, оцінювальний та результат. При цьому добір хмарних сервісів відкритої науки напряму залежить від поставлених завдань та узгоджується з етапами наукового дослідження. Запропонований перелік хмарних сервісів відкритої науки, систем та ресурсів може бути використаний не лише в рамках підвищення кваліфікації вчителів, але й навчальному процесі наукового ліцею для організації дослідницьких робіт ліцеїстів. Підґрунтям розроблення змісту навчання є компоненти цифрової компетентності вчителів наукових ліцеїв щодо використання хмаро орієнтованих систем відкритої науки у процесі проведення наукових досліджень. У ході проведення занять рекомендовано застосувати методи організації навчально-пізнавальної діяльності.
Formulation of the problem. Cloud-oriented systems of open science are primarily focused on the use of existing tools by scientists, although they can be considered as a means of learning in a scientific lyceum. There are already numerous studies on the use of cloud-based systems in the learning process. But the emergence of scientific lyceums leads to the need to develop a model of using cloud-oriented systems of open science in the process of training and professional development.
Materials and methods. The goal is achieved thanks to the use of theoretical research methods: comparative and systematic analysis of scientific sources from pedagogy, psychology and information technologies to analyze the research of the problem of building a model of the use of cloud-oriented systems of open science in the process of training and professional development of teachers; analysis of existing approaches to the construction of pedagogical conditions for the use of cloud-oriented systems of open science in the process of training and professional development of teachers.
Results. Scientific and pedagogical research consists of the following stages: preparatory; research; interpretation and analysis of results; implementation In the proposed model of using cloud-oriented systems of open science in the process of teaching and professional development of teachers, the research aspect is primarily disclosed. Each component of the model is described and substantiated in detail. In accordance with the stages of scientific and pedagogical research, types of activities are distinguished and cloud services of open science are proposed for each of them.
Conclusions. The components of the model of using cloud-oriented systems of open science in the process of teaching and professional development of teachers include: goal, methodical component, research, evaluation and result. At the same time, the selection of open science cloud services directly depends on the tasks and is consistent with the stages of scientific research. The proposed list of cloud services of open science, systems and resources can be used not only in the framework of improving the qualifications of teachers, but also in the educational process of the scientific lyceum for the organization of research works of lyceum students. The basis for the development of the training content is the components of the digital competence of teachers of scientific lyceums regarding the use of cloud-oriented systems of open science in the process of conducting scientific research. In the course of classes, it is recommended to apply methods of organizing educational and cognitive activities.
 
Publisher СумДПУ ім. А.С. Макаренка
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/737333/1/2023-383-luparenkomarienkoshyshkina-fmo.pdf
- Лупаренко, Л. А. (orcid.org/0000-0002-4500-3155 <http://orcid.org/0000-0002-4500-3155>), Мар'єнко, Майя Володимирівна (orcid.org/0000-0002-8087-962X <http://orcid.org/0000-0002-8087-962X>) and Шишкіна, М.П. (orcid.org/0000-0001-5569-2700 <http://orcid.org/0000-0001-5569-2700>) (2023) A model of the use of cloud-oriented open science systems in the process of education and professional development of teachers (research aspect) Physical and Mathematical Education, 3 (38). pp. 36-42. ISSN 2413-1571
10.31110/2413-1571-2023-038-3-005
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.31110/2413-1571-2023-038-3-005