Record Details

Логопсиходіагностика перцептивних процесів дошкільників з функціонально-мовленнєвими труднощами

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/737296/
http://www.baltijapublishing.lv/omp/index.php/bp/catalog/view/370/10196/21263-1
10.30525/978-9934-26-353-8-18
 
Title Логопсиходіагностика перцептивних процесів дошкільників з функціонально-мовленнєвими труднощами
Logopsychodiagnosis of perceptual processes of preschoolers with functional and speech difficulties
 
Creator Рібцун, Юлія Валентинівна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Розвиток сенсорно-перцептивних процесів складає базис повноцінного становлення когнітивних і мовленнєвих функцій дошкільників. Осмисленість, предметність, цілісність, структурність, вибірковість, константність є основними властивостями сприймання у складі вищих психічних функцій, що забезпечує засвоєння уявлень про предмети та явища оточуючого світу. Діти з особливими мовленнєвими потребами, зокрема алалією, мають своєрідні особливості сформованості праксичних, гностичних, мнестичних, мисленнєвих функцій та операцій, уваги, емоційної, поведінкової сфер, що потребують деталізованого логопсиходіагностичного вивчення з метою подальшого складання дієвої індивідуальної програми розвитку. Саме тому нами насамперед вивчались основні види гнозису дошкільників з моторною алалією. Кількісні та якісні результати проведеного дослідження дали змогу глибинно проаналізувати пошкоджені механізми психо-мовленнєвої діяльності зазначеної категорії дітей, намітити основні змістові акценти корекційно-розвивальної, компенсаційної та навчально-виховної роботи в умовах логопедичної та інклюзивної групи закладу дошкільної освіти.
The development of sensory and perceptual processes is the basis for the full development of cognitive and speech functions of preschoolers. Meaningfulness, objectivity, integrity, structure, selectivity, constancy are the main properties of perception as part of higher mental functions, which ensures the assimilation of ideas about objects and phenomena of the surrounding world. Children with special speech needs, in particular alalia, have peculiar features of the formation of praxical, gnostic, mnestic, thinking functions and operations, attention, emotional, behavioral spheres, which require a detailed logopsychodiagnostic study with the aim of further drawing up an effective individual development program. That is why we primarily studied the main types of gnosis of preschoolers with motor alalia. The quantitative and qualitative results of the research made it possible to analyze in depth the damaged mechanisms of psycho-speech activity of the specified category of children, to outline the main content emphases of corrective-developmental, compensatory and educational work in the conditions of the speech therapy and inclusive group of the preschool education institution.
 
Publisher “Baltija Publishing”
 
Date 2023
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/737296/1/%D0%A0%D1%96%D0%B1%D1%86%D1%83%D0%BD_%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84_2023.pdf
Рібцун, Юлія Валентинівна (orcid.org/0000-0002-2672-3704 <http://orcid.org/0000-0002-2672-3704>) (2023) Logopsychodiagnosis of perceptual processes of preschoolers with functional and speech difficulties . “Baltija Publishing”, с. Riga, Latvia. ISBN 978-9934-26-353-8
10.30525/978-9934-26-353-8-18
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.30525/978-9934-26-353-8-18