Record Details

A meta-analysis of the most influential factors of the virtual reality in education for the health and efficiency of students’ activity

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/737142/
https://acnsci.org/journal/index.php/etq/article/view/435
10.55056/etq.435
 
Title A meta-analysis of the most influential factors of the virtual reality in education for the health and efficiency of students’ activity
Метааналіз найвпливовіших факторів віртуальної реальності в освіті на здоров’я та ефективність діяльності студентів
 
Creator Burov, O. Yu.
Pinchuk, O. P.
 
Subject 004.94 Simulation
37.02 General questions of didactics and method
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Learning focused on assimilation of facts, availability of information, free access to knowledge bases and convenient navigation in local and global networks is not a sufficient condition for the formation of an educated personality, active cognitive activity of the student. In the article, the authorsthe analysis of virtual reality factors influencing the effectiveness of educational activities and the preservation of the health of students. It is noted that learning in a synthetic environment causes the need to solve new, specific tasks, in particular, the teacher mastering the new role of a facilitator and understanding psychological and psychophysiological problems for health and the effectiveness of learning in a synthetic learning environment, the specificity of cyber-diseases. VR factors have been identified contributing to physiological differences in users: system factors, application and user interaction factors, individual and various factors of perception. Based on the results of research in the field of ergonomics, recommendations have been made, the consideration of which will contribute to reducing the risk of cyber-diseases.
Навчання, орієнтоване на засвоєння фактів, доступність інформації, вільний доступ до баз знань і зручну навігацію в локальних і глобальних мережах не є достатньою умовою для формування освіченої особистості, активної пізнавальної діяльності учня. У статті автори аналізують чинники віртуальної реальності, що впливають на ефективність навчальної діяльності та збереження здоров’я студентів. Зазначається, що навчання в синтетичному середовищі викликає необхідність вирішення нових, специфічних завдань, зокрема, оволодіння вчителем новою роллю фасилітатора та розуміння психологічних і психофізіологічних проблем здоров’я та ефективності навчання в синтетичному навчальному середовищі, специфіка кіберзахворювань. Було виявлено фактори VR, що сприяють фізіологічним відмінностям користувачів: системні фактори, фактори взаємодії та взаємодії з користувачем, індивідуальні та різні фактори сприйняття. За результатами досліджень у сфері ергономіки складено рекомендації, врахування яких сприятиме зниженню ризику кіберзахворювань.
 
Publisher Academy of Cognitive and Natural Sciences
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/737142/1/ETQ_435_BurovPinchuk.pdf
- Burov, O. Yu. (orcid.org/0000-0003-0733-1120 <http://orcid.org/0000-0003-0733-1120>) and Pinchuk, O. P. (orcid.org/0000-0002-2770-0838 <http://orcid.org/0000-0002-2770-0838>) (2023) A meta-analysis of the most influential factors of the virtual reality in education for the health and efficiency of students’ activity Educational Technology Quarterly, 1 (2023). pp. 58-68. ISSN 2831-5332
10.55056/etq.435
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.55056/etq.435