Record Details

Застосування електронних засобів оцінювання якості освіти в країнах Європейського Союзу

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/737099/
https://undip.org.ua/library/pedahohichna-komparatyvistyka-i-mizhnarodna-osvita-2023-ho-br-ryzonty-innovatsiy/
 
Title Застосування електронних засобів оцінювання якості освіти в країнах Європейського Союзу
The use of electronic means of education quality assessment in the European Union
 
Creator Радкевич, О.П.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Встановлено, що країни Європейського Союзу активно інтегрують інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) в освітній процес загальної середньої освіти. Дослідження охоплює аналіз законодавчих актів та практик в Німеччині, Швеції, Данії та Нідерландах, що регулюють використання ІКТ у навчанні. Розкрито проблематику систем адаптивного тестування, електронних журналів та платформ для моніторингу та оцінювання навчальних досягнень. Висвітлено, що застосування ІКТ не лише підвищує ефективність навчання та мотивацію учнів, але і сприяє розвитку цифрових компетенцій як здобувачів освіти, так і вчителів. Акцентовано увагу на необхідності комплексного підходу до впровадження ІКТ, що включає технічну, методичну та нормативно-правову підтримку.
It has been established that European Union countries are actively integrating Information and Communication Technologies (ICT) into the educational process of general secondary education. The study encompasses an analysis of legislative acts and practices in Germany, Sweden, Denmark, and the Netherlands that regulate the use of ICT in education. Issues related to adaptive testing systems, electronic journals, and platforms for monitoring and evaluating educational achievements are disclosed. It is highlighted that the application of ICT not only enhances the effectiveness of learning and student motivation but also contributes to the development of digital competencies for both learners and teachers. Attention is focused on the necessity for a comprehensive approach to the implementation of ICT, which includes technical, methodological, and legal support.
 
Publisher Крок
 
Date 2023
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/737099/1/Radkevych_O_tezy_05_2023.pdf
- Радкевич, О.П. (orcid.org/0000-0002-2648-5726 <http://orcid.org/0000-0002-2648-5726>) (2023) The use of electronic means of education quality assessment in the European Union In: Педагогічна компаративістика і міжнародна освіта — 2023: горизонти інновацій : зб. матеріалів VІІ Міжнародної наукової конференції (Київ, 25 травня 2023 р.) . Крок, м. Київ, Україна - м. Тернопіль, Україна, pp. 242-244. ISBN 978-617-692-804-1