Technology-Enhanced Personalized Language Learning: Strategies and Challenges
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/737040/
https://online-journals.org/index.php/i-jet/article/view/39905 10.3991/ijet.v18i13.39905 |
|
Title |
Technology-Enhanced Personalized Language Learning: Strategies and Challenges
Персоналізоване вивчення мови за допомогою технологій: cтратегії та виклики |
|
Creator |
Leshchenko, Mariya
Lavrysh, Yuliana Halatsyn, Kateryna Feshchuk, Alla Prykhodko, Dmytro |
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.02 General questions of didactics and method 378 Higher education. Universities. Academic study 81 Linguistics and languages |
|
Description |
The paper presents the analysis of strategies and challenges of technology-enhanced personalized language learning at technical universities. The authors specify the meaning of the “personalization” concept in terms of language learning and characteristics of technologyenhanced learning. Skills of personalized learning contribute to the development of learner autonomy and equip students with flexibility and adaptability to the changing demands of today’s labor market. The empirical study was carried out among 101 students from two universities. The questionnaire was aimed at measuring the level of personalized learning skills and digital resources that promote the personalized learning. Students were suggested three questionnaires: one survey on personalized learning skills was performed before and after the experiment, reflection questionnaire and on digital resources ranking were suggested after the experiment. After the introduction of technology-enhanced personalized learning strategies into the educational process, the level of personalized learning skills increased as well as students’ perception of this educational phenomena. There was no significant difference between the results of students from different universities in terms of personalized learning skills. It means that the problem of personalized learning is relevant to the majority of students and requires solutions. The paper provides examples of digital resources’ practical application that intensify the personalization with a promising transition to self-improvement and successful professional self-realization.
Стаття представляє аналіз стратегій і викликів технологічно вдосконаленого персоналізованого вивчення мови в технічних університетах. Автори уточнюють значення поняття «персоналізація» з точки зору вивчення мови та характеристик технологічно підсиленого навчання. Навички персоналізованого навчання сприяють розвитку самостійності учня та надають студентам гнучкості та здатності адаптуватися до мінливих вимог сьогоднішнього ринку праці. Емпіричне дослідження проводилося серед 101 студента двох університетів. Анкета була спрямована на вимірювання рівня навичок персоналізованого навчання та цифрових ресурсів, які сприяють персоналізованому навчанню. Студентам було запропоновано три анкети: одне опитування щодо навичок персоналізованого навчання було проведено до та після експерименту, опитувальник рефлексії та опитування щодо ранжування цифрових ресурсів були запропоновані після експерименту. Після впровадження в освітній процес технологічно вдосконалених стратегій персоналізованого навчання підвищився рівень навичок персоналізованого навчання, а також сприйняття студентами цього освітнього феномену. Не виявлено істотної різниці між результатами студентів різних університетів щодо навичок персоналізованого навчання. Це означає, що проблема персоналізованого навчання актуальна для більшості студентів і потребує вирішення. У роботі наведено приклади практичного застосування цифрових ресурсів, які інтенсифікують персоналізацію з перспективним переходом до самовдосконалення та успішної професійної самореалізації. |
|
Publisher |
International Association of Online Engineering
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
en
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/737040/1/Leshchenko%20at%20al_Technology%20language%20learning.pdf
- Leshchenko, Mariya (orcid.org/0000-0003-4121-565X <http://orcid.org/0000-0003-4121-565X>), Lavrysh, Yuliana (orcid.org/0000-0001-7713-120X <http://orcid.org/0000-0001-7713-120X>), Halatsyn, Kateryna (orcid.org/0000-0003-3297-8284 <http://orcid.org/0000-0003-3297-8284>), Feshchuk, Alla (orcid.org/0000-0003-3683-099X <http://orcid.org/0000-0003-3683-099X>) and Prykhodko, Dmytro (orcid.org/0000-0002-8276-5386 <http://orcid.org/0000-0002-8276-5386>) (2023) Technology-Enhanced Personalized Language Learning: Strategies and Challenges International Journal of Enmerging Technologies in Learning, 13 (18). pp. 120-136. ISSN 1863-0383 10.3991/ijet.v18i13.39905 |
|
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## |
10.3991/ijet.v18i13.39905
|
|