Record Details

Technology-Enhanced Personalized Language Learning: Strategies and Challenges

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/737040/
https://online-journals.org/index.php/i-jet/article/view/39905
10.3991/ijet.v18i13.39905
 
Title Technology-Enhanced Personalized Language Learning: Strategies and Challenges
Персоналізоване вивчення мови за допомогою технологій: cтратегії та виклики
 
Creator Leshchenko, Mariya
Lavrysh, Yuliana
Halatsyn, Kateryna
Feshchuk, Alla
Prykhodko, Dmytro
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.02 General questions of didactics and method
378 Higher education. Universities. Academic study
81 Linguistics and languages
 
Description The paper presents the analysis of strategies and challenges of technology-enhanced personalized language learning at technical universities. The authors specify the meaning of the “personalization” concept in terms of language learning and characteristics of technologyenhanced learning. Skills of personalized learning contribute to the development of learner autonomy and equip students with flexibility and adaptability to the changing demands of today’s labor market. The empirical study was carried out among 101 students from two universities. The questionnaire was aimed at measuring the level of personalized learning skills and digital resources that promote the personalized learning. Students were suggested three questionnaires: one survey on personalized learning skills was performed before and after the experiment, reflection questionnaire and on digital resources ranking were suggested after the experiment. After the introduction of technology-enhanced personalized learning strategies into the educational process, the level of personalized learning skills increased as well as students’ perception of this educational phenomena. There was no significant difference between the results of students from different universities in terms of personalized learning skills. It means that the problem of personalized learning is relevant to the majority of students and requires solutions. The paper provides examples of digital resources’ practical application that intensify the personalization with a promising transition to self-improvement and successful professional self-realization.
Стаття представляє аналіз стратегій і викликів технологічно вдосконаленого персоналізованого вивчення мови в технічних університетах. Автори уточнюють значення поняття «персоналізація» з точки зору вивчення мови та характеристик технологічно підсиленого навчання. Навички персоналізованого навчання сприяють розвитку самостійності учня та надають студентам гнучкості та здатності адаптуватися до мінливих вимог сьогоднішнього ринку праці. Емпіричне дослідження проводилося серед 101 студента двох університетів. Анкета була спрямована на вимірювання рівня навичок персоналізованого навчання та цифрових ресурсів, які сприяють персоналізованому навчанню. Студентам було запропоновано три анкети: одне опитування щодо навичок персоналізованого навчання було проведено до та після експерименту, опитувальник рефлексії та опитування щодо ранжування цифрових ресурсів були запропоновані після експерименту. Після впровадження в освітній процес технологічно вдосконалених стратегій персоналізованого навчання підвищився рівень навичок персоналізованого навчання, а також сприйняття студентами цього освітнього феномену. Не виявлено істотної різниці між результатами студентів різних університетів щодо навичок персоналізованого навчання. Це означає, що проблема персоналізованого навчання актуальна для більшості студентів і потребує вирішення. У роботі наведено приклади практичного застосування цифрових ресурсів, які інтенсифікують персоналізацію з перспективним переходом до самовдосконалення та успішної професійної самореалізації.
 
Publisher International Association of Online Engineering
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/737040/1/Leshchenko%20at%20al_Technology%20language%20learning.pdf
- Leshchenko, Mariya (orcid.org/0000-0003-4121-565X <http://orcid.org/0000-0003-4121-565X>), Lavrysh, Yuliana (orcid.org/0000-0001-7713-120X <http://orcid.org/0000-0001-7713-120X>), Halatsyn, Kateryna (orcid.org/0000-0003-3297-8284 <http://orcid.org/0000-0003-3297-8284>), Feshchuk, Alla (orcid.org/0000-0003-3683-099X <http://orcid.org/0000-0003-3683-099X>) and Prykhodko, Dmytro (orcid.org/0000-0002-8276-5386 <http://orcid.org/0000-0002-8276-5386>) (2023) Technology-Enhanced Personalized Language Learning: Strategies and Challenges International Journal of Enmerging Technologies in Learning, 13 (18). pp. 120-136. ISSN 1863-0383
10.3991/ijet.v18i13.39905
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.3991/ijet.v18i13.39905