Record Details

Штучний інтелект у вирішенні освітніх проблем

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/737034/
https://jitm.ut.ac.ir/article_88893.html
10.22059/JITM.2022.88893
 
Title Штучний інтелект у вирішенні освітніх проблем
Artificial intelligence in solving educational problems
 
Creator Skrynnyk, Olena
Lyeonov, Serhiy
Lenska, Svitlana
Litvinchuk, Svitlana
Galaieva, Liudmyla
Radkevych, Olexandr
 
Subject 004 Computer science and technology. Computing. Data processing
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description Зовнішні фактори справляють величезний вплив на необхідність зміни технологічного курсу окремих секторів. Цифровізація представляє не новий етап в еволюції освіти, а її технологічний та методологічний розвиток. Через період обмежень, спричинений пандемією COVID-19, освітні заклади всіх рівнів у більшості країн були змушені звернутися до цифровізації навчального процесу. Інтелектуальні навчальні програми надають своїм користувачам різноманітні можливості для проектування та індивідуалізації навчального процесу, а також незалежність від часу та простору. Вчителі отримують користь від гнучкого формування змісту та оперативної оцінки прогресу учнів, оцінки великих наборів завдань, обміну знаннями з іншими вчителями та знаннєвими установами. Учні отримують користь від постійної доступності навчальних інструментів та оперативної зворотньої зв'язки. У нашому дослідженні ми розглядаємо сучасний стан навчального програмного забезпечення. Враховуючи результати кількісного емпіричного дослідження та аналіз освітніх проблем, які можна вирішити за допомогою штучного інтелекту, ми представляємо розроблений та протестований фреймворк для вибраної освітньої проблеми.
External factorsexert an enormous influence on the exigencies of changing the technological course of individualsectors. Digitalizationrepresents not a new milestone in the evolution of education, but its technological and methodological development. Due to a period of constraints, caused by COVID-19 pandemic, educational institutions at all levels in most countries have been forced to resort to digitalization of the learning process. Intelligent learning software provide their users with a variety of options to design and individualize the learning process, as well as independence from time and space. Teachers benefit from flexible content generation and just-in-time assessment of learners' progress, evaluation of large task sets, knowledge sharing with other teachers and knowledge institutions. Learners benefit from anytime availability of learning tools and just-in-time feedback. In our investigation, we consider the current state-of-the-art of educational software. Considering the results of quantitative empirical study and analysis of educational issues solvable by artificial intelligence, we present a developed and tested framework for selected educational problem.
 
Publisher University of Tehran, Faculty of Management
 
Date 2022
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/737034/1/JITM_Volume%2014_Issue%20Special%20Issue_%20Digitalization%20of%20Socio-Economic%20Processes_Pages%20132-146.pdf
- Skrynnyk, Olena (orcid.org/0000-0001-8300-6616 <http://orcid.org/0000-0001-8300-6616>), Lyeonov, Serhiy (orcid.org/0000-0001-5639-3008 <http://orcid.org/0000-0001-5639-3008>), Lenska, Svitlana (orcid.org/0000-0002-9061-2777 <http://orcid.org/0000-0002-9061-2777>), Litvinchuk, Svitlana (orcid.org/0000-0002-8086-1286 <http://orcid.org/0000-0002-8086-1286>), Galaieva, Liudmyla (orcid.org/0000-0003-3036-2830 <http://orcid.org/0000-0003-3036-2830>) and Radkevych, Olexandr (orcid.org/0000-0002-2648-5726 <http://orcid.org/0000-0002-2648-5726>) (2022) Artificial intelligence in solving educational problems Journal of Information Technology Management (14). pp. 132-146. ISSN 2423-5059
10.22059/JITM.2022.88893
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.22059/JITM.2022.88893