Record Details

Електронне оцінювання результатів навчання здобувачів освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/737022/
https://jrnls.ivet.edu.ua/index.php/1/article/view/800
10.32835/2707-3092.2022.24.323-327
 
Title Електронне оцінювання результатів навчання здобувачів освіти
E-learning assessment of learning outcomes of learners
 
Creator Радкевич, О.П.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Актуальність: Невпинне зростання високих технологій в суспільстві та освіті зокрема, змістило традиційні формати навчання. Пандемія та військові дії змусили учителів перевести навчальний процес в дистанційну форму, що вимагає нових підходів до тестування та оцінювання результатів навчання із застосуванням електронних технологій, що широко використовуються в дистанційній та змішаній формі навчання. Науковий інтерес викликає мобільне навчання, яке передбачає новий виток в освітньому процесі з урахуванням різних контекстів, через соціальну і контентну взаємодію, з використанням персональних електронних пристроїв. Відтак виникає нагальна необхідність перегляду існуючої парадигми навчання та оцінювання.
Мета: обґрунтувати підходи до запровадження електронного оцінювання результатів навчання здобувачів освіти з урахуванням зарубіжного досвіду.
Методи: теоретичний аналіз наукової та навчально методичної літератури з проблеми дослідження; порівняння, систематизація й узагальнення даних для узагальнення теоретичних матеріалів і конкретизації базових понять дослідження; емпіричні спостереження, моделювання освітніх ситуацій.
Результати: під час електронного навчання характерним є безперервний процес оцінювання його результатів, в якому інформаційно-комунікаційні технології використовуються для швидкої передачі відповідей респондентів. У цьому процесі реалізується діагностичне (оцінює наявність знань з предмета; показує результати; не надає зворотного зв’язку; не є ціннісним; не індивідуалізоване), формувальна (оцінює процес навчання; завжди є позитивним; індивідуалізоване; є ціннісним; дає зворотний зв’язок) та підсумкова (оцінює результати навчання; виносить оціночне судження; застосовується відповідно до стандартів; показує недоліки) функції оцінювання, які залежать від етапів навчання, на яких проводиться оцінювання
Висновки: Основними перешкодами для розвитку електронного оцінювання у масштабах навчального закладу з будь-якого предмета є час та підготовка викладацького складу. Існують також проблеми, пов'язані з програмним забезпеченням для електронного оцінювання, такі як сумісність з існуючими системами, масштабованість, продуктивність, безпека та обмеження, що виникають при оновленні, підтримці та обслуговуванні. Електронне оцінювання дуже залежить від технологічних систем та інструментів.
Relevance: The incessant growth of high technologies in society and education, in particular, has shifted traditional learning formats. The pandemic and military actions have compelled educators to transition the learning process to a remote format. This transition necessitates new approaches to testing and evaluating learning outcomes using electronic technologies, which are widely used in remote and blended learning. Scientific interest is sparked by mobile learning, which introduces a new phase in the educational process, taking into account various contexts through social and content interaction using personal electronic devices. Consequently, there is an urgent need to review the existing paradigm of learning and evaluation.

Objective: To substantiate approaches to the implementation of electronic assessment of learning outcomes for education seekers, taking into account foreign experience.

Methods: Theoretical analysis of scientific and educational-methodological literature on the research problem; comparison, systematization, and generalization of data for the generalization of theoretical materials and the specification of basic research concepts; empirical observations, modeling of educational situations.

Results: During electronic learning, a continuous process of assessment of its outcomes is characteristic, in which information and communication technologies are used for the rapid transmission of respondents' answers. In this process, diagnostic (assesses the presence of subject knowledge; shows results; does not provide feedback; is not value-based; not individualized), formative (assesses the learning process; always positive; individualized; value-based; provides feedback), and summative (assesses learning outcomes; makes evaluative judgments; applied according to standards; shows shortcomings) assessment functions are implemented, depending on the stages of learning at which the assessment is conducted.

Conclusions: The main obstacles to the development of electronic assessment on a school-wide scale for any subject are time and faculty preparation. There are also issues related to software for electronic assessment, such as compatibility with existing systems, scalability, performance, security, and limitations arising during updates, maintenance, and servicing. Electronic assessment is highly dependent on technological systems and tools.
 
Publisher Інститут професійної освіти НАПН України
 
Date 2022
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/737022/1/Radkevych_Oleksandr_article_709.pdf
- Радкевич, О.П. (orcid.org/0000-0002-2648-5726 <http://orcid.org/0000-0002-2648-5726>) (2022) E-learning assessment of learning outcomes of learners Professional Pedagogics, 1 (24). pp. 323-327. ISSN 2707-3092
10.32835/2707-3092.2022.24.323-327
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.32835/2707-3092.2022.24.323-327