Using network-based educational and methodological complexes in professional training of future lecturers
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/723987/
https://jrnls.ivet.edu.ua/index.php/1/article/view/586/606 10.32835/2707-3092.2020.20.109-117 |
|
Title |
Using network-based educational and methodological complexes in professional training of future lecturers
Використання мережевих навчально-методичних комплексів у фаховій підготовці майбутніх викладачів |
|
Creator |
Kryvorot, Tetiana
Pryhodii, Mykola |
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
The paper deals with the problem of an educational environment based on advanced information and communication technologies (ICT) with the use of Internet technologies. It reveals the didactic potential of network-based resources in increasing the efficiency of the educational process. It proves that the use of network-based educational and methodological complexes is effective for enhancing learning and cognitive activity of students. It specifies the concept, structure and content of network-based educational and methodological complexes. It justifies the prospects of its use, as well as the focus on activation, individualization and innovation of the educational process. It considers methodological issues of improving the quality of educational services with distance technologies. It clarifies the features of creating network-based educational and methodological complexes and presents theoretical principles of selecting and structuring educational materials and their brief description. It presents the author's network-based educational and methodological complex "The Fundamentals of Scientific Research" on the Moodle platform, which consists of the organization and information block, the operations and activities block, the motivation and communication block, the evaluation block. У статті розглянуто проблеми освітнього середовища, заснованого на сучасних інформаційно-комунікаційних технологіях із використанням Інтернет-технологій. Розкрито дидактичний потенціал мережевих ресурсів для підвищення ефективності освітнього процесу. Доведено, що використання мережевих навчально-методичних комплексів є ефективним для активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів. Уточнено поняття, структуру і зміст мережевого навчально-методичного комплексу, обґрунтовано перспективи його використання, а також спрямованість на активізацію, індивідуалізацію та інновацію навчального процесу. Розглянуто методичні питання підвищення якості надання освітніх послуг при використанні дистанційних технологій. Установлено особливості створення мережевих навчально-методичних комплексів, представлено теоретичні основи добору і структуризації навчальних матеріалів та їх коротку характеристику. Розроблено і впроваджено мережевий навчально-методичний комплекс "Основи наукових досліджень" на базі відкритої платформи Moodle, який складається з організаційно-інформаційного, операційно-діяльнісного, мотиваційно-комунікаційного та оцінювального блоків. |
|
Publisher |
ІПТО НАПН України
|
|
Date |
2020
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/723987/1/1.%20%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96.pdf
- Kryvorot, Tetiana (orcid.org/0000-0002-4267-077X <http://orcid.org/0000-0002-4267-077X>) and Pryhodii, Mykola (orcid.org/0000-0001-5351-0002 <http://orcid.org/0000-0001-5351-0002>) (2020) Using network-based educational and methodological complexes in professional training of future lecturers Professional Pedagogics, 1 (20). ISSN 2707-3092 10.32835/2707-3092.2020.20.109-117 |
|
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## |
10.32835/2707-3092.2020.20.109-117
|
|