Інноваційні тренди навчання іноземних мов у загальній середній освіті
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/736980/
https://undip.org.ua/library/pedahohichna-komparatyvistyka-i-mizhnarodna-osvita-2023-ho-br-ryzonty-innovatsiy/ |
|
Title |
Інноваційні тренди навчання іноземних мов у загальній середній освіті
Innovative trends in teaching foreign languages in general secondary education |
|
Creator |
Нікольська, Ніна Вікторівна
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
374 Education and training out of school. Further education 81 Linguistics and languages |
|
Description |
In Ukraine, the tendency to master foreign languages, which are actively acquiring the status of a socio-economic and political means of understanding between various representatives of the world community in various spheres of life, is becoming more and more transparent. These realities objectively determine the expansion of the functions of foreign languages and updating the tasks of mastering them in modern society. The result of training languages should become personal multilingualism, which involves a conscious demarcation of language systems and a relatively free transition from one language to another depending on changes in the situation and life needs. The integration of Ukraine into the global educational space requires constant improvement of the national education system, the search for effective ways to improve the quality of educational services, and the introduction of innovative pedagogical systems.
В Україні дедалі прозоріше спостерігається тенденція до опанування іноземними мовами, які активно набувають статусу соціально-економічного і політичного засобу порозуміння між різними представниками світової спільноти у різноманітних сферах життєдіяльності. Ці реалії об’єктивно зумовлюють розширення функцій іноземних мов і оновлення завдань оволодіння ними у сучасному суспільстві. Результатом навчання мов повинна стати особистісна багатомовність, яка передбачає усвідомлене розмежування мовних систем і відносно вільний перехід з однієї мови на іншу залежно від зміни ситуації та життєвих потреб. Інтеграція України у світовий освітній простір вимагає постійного вдосконалення національної системи освіти, пошуку ефективних шляхів підвищення якості освітніх послуг апробації та впровадження інноваційних педагогічних систем. |
|
Publisher |
Крок
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/736980/1/Comparative_2023_w-1-195-196.pdf
- Нікольська, Ніна Вікторівна (orcid.org/0000-0003-3393-3248 <http://orcid.org/0000-0003-3393-3248>) (2023) Innovative trends in teaching foreign languages in general secondary education In: Педагогічна компаративістика і міжнародна освіта — 2023: горизонти інновацій : зб. матеріалів VІІ Міжнародної наукової конференції (Київ, 25 травня 2023 р.) . Крок, м. Київ, Україна - м. Тернопіль, Україна, pp. 194-195. ISBN 978-617-692-804-1 |
|