Особливості оцінювання результативності педагогічних досліджень в освітній практиці
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/736966/
https://lib.iitta.gov.ua/736930/ |
|
Title |
Особливості оцінювання результативності педагогічних досліджень в освітній практиці
Features of evaluating the effectiveness of pedagogical research in educational practice |
|
Creator |
Шимон, О.М.
Шиненко, М.А. Коваленко, В.М. |
|
Subject |
001.32 Learned, scientific societies. Academies
001.89 Organization of science and scientific work 001.9 Dissemination of ideas 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques ) |
|
Description |
У публікації проаналізовано особливості оцінювання результативності педагогічних досліджень в освітньому просторі. Питання щодо об'єктивного оцінювання ефективності діяльності вчених, наукових установ і вишів тісно пов’язані з вибором системи критеріїв, якими визначається їх результативність. Розглянуто основні параметри та показники оцінювання ефективності дослідницької діяльності, що найчастіше використовуються в освітній практиці. Проведено стислий огляд основних бібліометричних індикаторів щодо оцінювання результативності педагогічних досліджень.
The publication analyzes the peculiarities of evaluating the effectiveness of pedagogical research in the educational space. Questions regarding the objective assessment of the effectiveness of the activities of scientists, scientific institutions and universities are closely related to the choice of a system of criteria used to determine their effectiveness. The main parameters and indicators for evaluating the effectiveness of research activity, which are most often used in educational practice, are considered. A brief review of the main bibliometric indicators for evaluating the effectiveness of pedagogical research was conducted. |
|
Publisher |
НАУ
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/736966/1/%D0%A8%D0%B8%D0%BC%D0%BE%D0%BD%20%D0%9E.%D0%9C.%2C%20%D0%A8%D0%B8%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%9C.%D0%90.%2C%20%D0%9A%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%92.%D0%9C._%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8_158-160.pdf
- Шимон, О.М. (orcid.org/0000-0001-7009-2682 <http://orcid.org/0000-0001-7009-2682>), Шиненко, М.А. (orcid.org/0000-0001-6697-747X <http://orcid.org/0000-0001-6697-747X>) and Коваленко, В.М. (orcid.org/0000-0002-1201-4181 <http://orcid.org/0000-0002-1201-4181>) (2023) Features of evaluating the effectiveness of pedagogical research in educational practice In: Науково-практична конференція з міжнародною участю «Мультимедійні технології в освіті та інших сферах діяльності»: Тези доповідей НАУ, м. Київ, Україна, pp. 158-160. |
|