Освітні втрати: термінологічний дискурс із використанням зарубіжного досвіду
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/736873/
https://undip.org.ua/library/diahnostyka-ta-kompensatsiia-osvitnikh-vtrat-u-zahalniy-seredniy-osviti-ukrainy-metodychni-rekomendatsii/ |
|
Title |
Освітні втрати: термінологічний дискурс із використанням зарубіжного досвіду
Learning Losses: Terminological Discourse Using Foreign Experience |
|
Creator |
Глушко, Оксана Зіновіївна
Джурило, Аліна Петрівна Кравченко, Світлана Миколаївна Локшина, Олена Ігорівна Максименко, Оксана Олексіївна Шпарик, Оксана Михайлівна |
|
Subject |
37.06 Social problems in education. Human contacts, relationships
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Констатовано, що навчальна втрата у зарубіжжі трактується як втрата набутих академічних знань/навичок, або пауза в академічному розвитку учня, найчастіше через відсутність у школі. Термінами, які дотично використовуються при дослідженні проблеми навчальних втрат, також є: прогалина/розрив у навчанні; прогалина/розрив у досягненнях; прогалина/розрив у можливостях. Навчальні втрати у широкому баченні трактуються міжнародною спільнотою (ЮНЕСКО, ЮНІСЕФ, Світовий банк) як будь-які втрати знань або навичок та/або уповільнення чи переривання академічного прогресу, найчастіше через тривалі пропуски або перерви у навчанні учня. Йдеться про повне та/або часткове закриття закладів освіти на період до декількох місяців впродовж навчального року і трансформацію навчання в онлайн формат у період COVID-19.
It is stated that learning loss in foreign countries is interpreted as the loss of acquired academic knowledge/skills, or a pause in the academic development of a student, most often due to absence from school. Terms that are tangentially used in the study of the problem of learning loss are also: learning gap; achievement gap; opportunity gap. Learning losses are broadly defined by the international community (UNESCO, UNICEF, World Bank) as any loss of knowledge or skills and/or slowing or interruption of academic progress, most often due to prolonged absences or interruptions in a student's education. This includes the full and/or partial closure of educational institutions for up to several months during the school year and the transformation of education into an online format during COVID-19. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Book
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/736873/1/Osvitni_vtraty%20%281%29.pdf
Глушко, Оксана Зіновіївна (orcid.org/0000-0003-0101-9910 <http://orcid.org/0000-0003-0101-9910>), Джурило, Аліна Петрівна (orcid.org/0000-0002-5129-6724 <http://orcid.org/0000-0002-5129-6724>), Кравченко, Світлана Миколаївна (orcid.org/0000-0003-3350-4638 <http://orcid.org/0000-0003-3350-4638>), Локшина, Олена Ігорівна (orcid.org/0000-0001-5097-9171 <http://orcid.org/0000-0001-5097-9171>), Максименко, Оксана Олексіївна (orcid.org/0000-0003-3951-7923 <http://orcid.org/0000-0003-3951-7923>) and Шпарик, Оксана Михайлівна (orcid.org/0000-0001-7507-4950 <http://orcid.org/0000-0001-7507-4950>) (2023) Learning Losses: Terminological Discourse Using Foreign Experience Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 6-10. ISBN 978-966-644-737-4 |
|