Record Details

Освітні втрати: термінологічний дискурс із використанням зарубіжного досвіду

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/736873/
https://undip.org.ua/library/diahnostyka-ta-kompensatsiia-osvitnikh-vtrat-u-zahalniy-seredniy-osviti-ukrainy-metodychni-rekomendatsii/
 
Title Освітні втрати: термінологічний дискурс із використанням зарубіжного досвіду
Learning Losses: Terminological Discourse Using Foreign Experience
 
Creator Глушко, Оксана Зіновіївна
Джурило, Аліна Петрівна
Кравченко, Світлана Миколаївна
Локшина, Олена Ігорівна
Максименко, Оксана Олексіївна
Шпарик, Оксана Михайлівна
 
Subject 37.06 Social problems in education. Human contacts, relationships
373 Kinds of school providing general education
 
Description Констатовано, що навчальна втрата у зарубіжжі трактується як втрата набутих академічних знань/навичок, або пауза в академічному розвитку учня, найчастіше через відсутність у школі. Термінами, які дотично використовуються при дослідженні проблеми навчальних втрат, також є: прогалина/розрив у навчанні; прогалина/розрив у досягненнях; прогалина/розрив у можливостях. Навчальні втрати у широкому баченні трактуються міжнародною спільнотою (ЮНЕСКО, ЮНІСЕФ, Світовий банк) як будь-які втрати знань або навичок та/або уповільнення чи переривання академічного прогресу, найчастіше через тривалі пропуски або перерви у навчанні учня. Йдеться про повне та/або часткове закриття закладів освіти на період до декількох місяців впродовж навчального року і трансформацію навчання в онлайн формат у період COVID-19.
It is stated that learning loss in foreign countries is interpreted as the loss of acquired academic knowledge/skills, or a pause in the academic development of a student, most often due to absence from school. Terms that are tangentially used in the study of the problem of learning loss are also: learning gap; achievement gap; opportunity gap. Learning losses are broadly defined by the international community (UNESCO, UNICEF, World Bank) as any loss of knowledge or skills and/or slowing or interruption of academic progress, most often due to prolonged absences or interruptions in a student's education. This includes the full and/or partial closure of educational institutions for up to several months during the school year and the transformation of education into an online format during COVID-19.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2023
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/736873/1/Osvitni_vtraty%20%281%29.pdf
Глушко, Оксана Зіновіївна (orcid.org/0000-0003-0101-9910 <http://orcid.org/0000-0003-0101-9910>), Джурило, Аліна Петрівна (orcid.org/0000-0002-5129-6724 <http://orcid.org/0000-0002-5129-6724>), Кравченко, Світлана Миколаївна (orcid.org/0000-0003-3350-4638 <http://orcid.org/0000-0003-3350-4638>), Локшина, Олена Ігорівна (orcid.org/0000-0001-5097-9171 <http://orcid.org/0000-0001-5097-9171>), Максименко, Оксана Олексіївна (orcid.org/0000-0003-3951-7923 <http://orcid.org/0000-0003-3951-7923>) and Шпарик, Оксана Михайлівна (orcid.org/0000-0001-7507-4950 <http://orcid.org/0000-0001-7507-4950>) (2023) Learning Losses: Terminological Discourse Using Foreign Experience Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 6-10. ISBN 978-966-644-737-4