Технологія прогнозування і проєктування варіативного складника освітньої програми гімназії та/або ліцею у процесі внутрішньошкільної науково-методичної роботи
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/736898/
https://uej.undip.org.ua/index.php/journal/article/view/687 10.32405/2411-1317-2023-3-144-154 |
|
Title |
Технологія прогнозування і проєктування варіативного складника освітньої програми гімназії та/або ліцею у процесі внутрішньошкільної науково-методичної роботи
The technology of forecasting and designing the variable component of educational program of gymnasium and/or lyceum in the process of intra-school scientific and methodological work |
|
Creator |
Пузіков, Дмитро Олегович
|
|
Subject |
373 Kinds of school providing general education
|
|
Description |
У статті охарактеризовано розроблену автором технологію прогнозування і проєктування варіативного складника освітньої програми гімназії та/або ліцею у процесі внутрішньошкільної науково-методичної роботи. Технологію визначено як засіб діяльності, який охоплює інструментарій (скоординовану сукупність методів та прийомів, засобів) і алгоритм (доцільну послідовність етапів та процедур) створення оптимального варіативного складника освітньої програми в системі внутрішньошкільної науково-методичної роботи, У системи науково-методичної роботи школи вона розглядається як підсистема (компонент), який виконує низку пов'язаних із цим функцій: інформаційну, інтеграційну, регулятивну, організаційну, координаційну, мотиваційну, освітню і самоосвітню, У компонентному складі технології виокремлено суб'єктну, об'єктну, цільову, змістову, інструментальну, результативну підсистеми. Алгоритм технології передбачає виконання низки послідовних етапів, а саме: організаційно-розпорядчого, підготовчо-мотиваційного, діагностувально-прогностичного, проєктувально-конвенційного, упроваджувально-реалізаційного, оцінювально-результативного, коригувально-організаційного. Кожен із вказаних вище етапів має свої завдання, зміст, засоби, очікувані проміжні результати. Перспективи подальших досліджень пов'язані з експериментальною апробацією і широким упровадженням означеної вище технології в системі науково-методичної роботи вітчизняних закладів загальної середньої освіти. The article describes the technology developed by the author for forecasting and designing the variable component of the educational program of the gymnasium and/or lyceum in the process of intra-school scientific and methodological work. Technology is defined as a means of activity that includes a toolkit (coordinated set of methods and techniques, means) and an algorithm (an appropriate sequence of stages and procedures) for creating an optimal variable component of the educational program in the system of intra-school scientific and methodological work. In the system of scientific and methodological work of the school, it is considered as a subsystem (component), which performs a number of related functions: informational, integrative, regulatory, organizational, coordinating, motivational, educational and self-educational. In the component structure of the technology, the subject, object, target, substantive, instrumental, and effective subsystems are distinguished. The technology algorithm involves the implementation of a series of successive stages, namely: organizational-administrative, preparatory-motivational, diagnostic-prognostic, design-conventional, implementation, evaluation-resultative, corrective-organizational. Each of the above-mentioned stages has its tasks, content, means, and expected intermediate results. Prospects for further research are related to experimental testing and wide implementation of the above-mentioned technology in the system of scientific and methodological work of domestic institutions of general secondary education. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/736898/1/%D0%9F%D1%83%D0%B7%D1%96%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%94._%D0%A3%D0%9F%D0%96_3_2023.pdf
- Пузіков, Дмитро Олегович (orcid.org/0000-0003-2630-6924 <http://orcid.org/0000-0003-2630-6924>) (2023) The technology of forecasting and designing the variable component of educational program of gymnasium and/or lyceum in the process of intra-school scientific and methodological work Український педагогічний журнал, 3. pp. 144-154. ISSN 2411-1317 10.32405/2411-1317-2023-3-144-154 |
|
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## |
10.32405/2411-1317-2023-3-144-154
|
|