Набуття дитиною досвіду ігрової компетентності як засіб готовності до навчання в школі
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/736896/
https://preschool-conference.com/index.php/conference/article/view/114 10.5281/zenodo.6772930 |
|
Title |
Набуття дитиною досвіду ігрової компетентності як засіб готовності до навчання в школі
Acquisition by Child of Experience of Playing Competence as Means of Readiness to Studies at School |
|
Creator |
Tokaryeva, Lyudmyla
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc. 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті розкривається рівень сформованості ігрової компетентності дітей старшого дошкільного віку при здійсненні комплексної оцінки готовності дитини до шкільного життя. Автор стверджує, що формування ігрової діяльності у дитини дошкільника може забезпечити хороший старт в оволодінні освітньою діяльністю. Акцентовано увагу на критеріях ігрової компетентності, за якими оцінювали придуману дитиною гру, а саме: якість самостійності вибору іграшки, ініціативність, уміння придумати гру, ігровий задум і творчість. Розвиток задуму гри сприяє сюжет гри, рольова взаємодія, правила гри з іграшкою, наявність у розповіді елементів словесної творчої уяви. Розрахунки експериментального дослідження представлені у відсотках. The article reveals the identification of the level of formation of play competence of older preschool children in the implementation of a comprehensive assessment of the child’s readiness for school life. The author argues that the formation of a child's preschooler play activities – this is the only way to ensure a good start in mastering educational activities. Emphasis is placed on the criteria of game competence by which we evaluated the game invented by the child, namely: the quality of toy choice independence, initiative, ability to come up with a game, game idea and creativity in the development of game idea, game plot, role interaction, rules of play with toy, availability in the narrative of elements of verbal creative imagination. The calculations of the experimental study are presented as a percentage. |
|
Publisher |
Університет Григорія Сковороди в Переяславі
|
|
Date |
2022
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/736896/1/%D0%9D%D0%B0%D0%B1%D1%83%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D1%8E%20%D0%B4%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D0%B4%D1%83%20%D1%96%D0%B3%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%97%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96%20%D1%8F%D0%BA%20%D0%B7%D0%B0%D1%81%D1%96%D0%B1%20%D0%B3%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96%20%D0%B4%D0%BE%20%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%B2%20%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D1%96.pdf
- Tokaryeva, Lyudmyla (orcid.org/0000-0002-8162-6544 <http://orcid.org/0000-0002-8162-6544>) (2022) Acquisition by Child of Experience of Playing Competence as Means of Readiness to Studies at School Інноваційні технології в дошкільній освіті-2022: Збірник наукових статей за матеріалами V Міжнародної науково-практичної конференції (м. Переяслав, 14–15 квітня 2022 р.). pp. 128-132. 10.5281/zenodo.6772930 |
|
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## |
10.5281/zenodo.6772930
|
|