Blended learning: definition, concept, andrelevance
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/736863/
https://acnsci.org/journal/index.php/ed/article/view/539 10.31812/ed.539 |
|
Title |
Blended learning: definition, concept, andrelevance
Комбіноване навчання: визначення, концепція та актуальність |
|
Creator |
Mintii, I.S.
|
|
Subject |
004.4 Software
004.5 Human-computer interaction. Man-machine interface. User interface. User environment 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques ) 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
This article discusses blended learning (BL) as an optimal way to organize the educational process during crises, such as a pandemic or war. The article aims to answer two research questions: 1) What is the appropriate Ukrainian scientific term for “blended learning” given the country’s European integration processes? 2) What is the meaning of the term “blended learning”? The analysis leads to the conclusion that the appropriate Ukrainian scientific term for “blended learning” is “kombinovane navchannia”. The article defines blended learning as a planned, pedagogically balanced, adaptive combination, integration, and interpenetration of technologies (face-to-face and distance learning, formal and informal learning, real and virtual, individual and collective learning)with the aim of optimally satisfying the educational needs of participants in the educational process through the use of intelligent technologies.
У цій статті розглядається комбіноване навчання (КН) як оптимальний спосіб організації навчального процесу під час кризових ситуацій, таких як пандемія чи війна. Стаття має на меті відповісти на два дослідницькі питання: 1) Яким є відповідний український науковий термін " blended learning" з огляду на євроінтеграційні процеси в країні? 2) Яке значення має термін " blended learning"? Аналіз дозволяє зробити висновок, що відповідним українським науковим терміном для " blended learning" є "комбіноване навчання". У статті визначено, що комбіноване навчання - це сплановане, педагогічно виважене, адаптивне поєднання, інтеграція та взаємопроникнення технологій (очного та дистанційного навчання, формального та неформального навчання, реального та віртуального, індивідуального та колективного навчання) з метою оптимального задоволення освітніх потреб учасників освітнього процесу на основі використання інтелектуальних технологій. |
|
Publisher |
Academy of Cognitive and Natural Sciences (ACNS)
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/736863/1/ED_539_Mintii.pdf
- Mintii, I.S. (orcid.org/0000-0003-3586-4311 <http://orcid.org/0000-0003-3586-4311>) (2023) Blended learning: definition, concept, andrelevance Educational Dimension (8). pp. 85-111. ISSN 2708-4604 10.31812/ed.539 |
|
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## |
10.31812/ed.539
|
|