Record Details

Комбіноване навчання: аналіз досвіду

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/736858/
https://lib.iitta.gov.ua/735053
 
Title Комбіноване навчання: аналіз досвіду
Blended learning: analysis of experience
 
Creator Мінтій, І.С.
 
Subject 004.91 Document processing and production
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Метою дослідження є аналіз наукових джерел з проблеми застосування BL у підготовці та перепідготовці вчителів. Для отримання вибірки публікацій використано наукометричну базу даних Scopus. Оскільки метою є аналіз наукових джерел з використання BL для підготовки вчителів, 02.02.2023 виконано відбір за пошуковим запитом: (TITLE-ABS-KEY («blended learning») AND TITLE-ABS-KEY («teacher education» OR «teacher training»). Розподіл за кластерами надав можливість виокремити: технологічне підгрунтя BL, у тому числі під час під час COVID-19 – дистанційне навчання, дистанційна освіта, ІКТ, онлайн навчання; характеристики BL – зокрема, співпраця у навчанні, перевернутий клас, комп’ютерно-орієнтоване навчання; BL у підготовці вчителів – їх професійний розвиток, персональне навчання, а також акцентовано увагу на використанні BL у вищій школі.
The purpose of the study is to analyze scientific sources on the problem of using BL in teacher training and retraining. The scientometric database Scopus was used to obtain a sample of publications. Since the purpose is to analyze scientific sources on the use of BL for teacher training, on 02.02.2023, the selection was made using the search query: (TITLE-ABS-KEY ("blended learning") AND TITLE-ABS-KEY ("teacher education" OR "teacher training"). The division into clusters made it possible to distinguish: the technological basis of BL, including during COVID-19 - distance learning, distance education, ICT, online learning; characteristics of BL - in particular, collaboration in learning, flipped classroom, computer-oriented learning; BL in teacher training - their professional development, personal training, and also focused on the use of BL in higher education.
 
Publisher ІЦО НАПН України
 
Date 2023
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/736858/1/Mintii_ICO_2023.pdf
- Мінтій, І.С. (orcid.org/0000-0003-3586-4311 <http://orcid.org/0000-0003-3586-4311>) (2023) Blended learning: analysis of experience In: Звітна наукова конференція Інституту цифровізації освіти НАПН України «Цифрова трансформація освіти України в умовах воєнного стану» : збірник матеріалів, 24 лютого 2023 р., м. Київ ІЦО НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 43-45. ISBN 978-617-8330-16-3