Record Details

Розвиток іншомовної компетентності офіцерів в умовах синтетичного навчального середовища ВВНЗ

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/736840/
http://perspectives.pp.ua/index.php/vno/article/view/6209
10.52058/2786-6165-2023-8(14)-572-585
 
Title Розвиток іншомовної компетентності офіцерів в умовах синтетичного навчального середовища ВВНЗ
Development of officers’ foreign language competence in a synthetic learning environment at higher educational institution
 
Creator Крикун, В.Д.
Прокопенко, А.А.
 
Subject 35 Public administration. Government.
378 Higher education. Universities. Academic study
81 Linguistics and languages
 
Description Цифрова трансформація в сфері вищої освіти України передбачає комплексний підхід до впровадження цифрових рішень, проєктування безпечного електронного освітнього середовища, цифрову інфраструктуру, підвищення цифрової компетентності та автоматизацію даних. Водночас, система мовної підготовки офіцерів Збройних Сил України також потребує цифрової трансформації, оскільки сучасні тренди цифровізації націлені на створення синтетичних навчальних середовищ, які сприятимуть розвитку іншомовної компетентності офіцерів в умовах ВВНЗ завдяки використанню чат-ботів, впровадженню новітніх технологій для розроблення освітнього контенту (технологій віртуальної реальності, доповненої реальності, змішаної реальності); використанню хмарних технологій.
Автори статті визначили переваги впровадження віртуальної реальності під час іншомовної підготовки офіцерів ЗС України в умовах синтетичного навчального середовища ВВНЗ, а саме наочність, зосередженість, залучення, безпека, необмеженість, персоніфікованість, партнерство. У статті зауважено, що синтетичне навчальне середовище ВВНЗ може слугувати майданчиком для створення інноваційних цифрових рішень для навчання та викладання, що потребує значного розширення інфраструктури ВВНЗ для підтримання сучасних технологій.
У статті зазначено, що важливим аспектом цифровізації процесу розвитку іншомовної компетентності офіцерів та цифрової трансформації ВВНЗ є перехід від традиційної освіти в аудиторіях до віртуальних та мережевих навчальних середовищ. Такий перехід зумовлює необхідність проєктування синтетичного навчального середовища ВВНЗ, яке відповідатиме цілям іншомовної підготовки офіцерів Збройних Сил України.
The digital transformation in the field of higher education in Ukraine entails a comprehensive approach to the іmplementation of digital solutions, including a secure electronic learning environment, digital infrastructure, enhancement of digital competence, and data automation.
Simultaneously, the language training system for officers of the Armed Forces of Ukraine also requires digital transformation. Modern trends in digitization focus on creating synthetic learning environments that facilitate
the development of foreign language competence for officers within a synthetic educational environment at higher military educational institution (HMEI): the use of chatbots; the integration of cutting-edge technologies for
educational content development (virtual reality, augmented reality, mixed reality); and the utilization of cloud technologies.The authors of the article identified the advantages of using virtual reality during foreign language training for officers of the Ukrainian Armed Forces in the within a synthetic learning environment at HMEI as follows: visualization, concentration, engagement, safety, unlimited possibilities, personalization, and partnership. The article highlights that a synthetic learning environment can be utilized to create innovative digital solutions for learning and teaching, necessitating a significant expansion of HMEI
infrastructure to support modern technologies.
The article emphasizes that a crucial aspect of digitizing the process of developing foreign language competence for officers and the digital transformation of HMEI is the transition from traditional classroom education to virtual and online learning environments. This transition requires the design of a synthetic learning environment for HMEI that aligns with educational goals.
 
Publisher Громадська наукова організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління»
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/736840/1/%D0%9A%D1%80%D0%B8%D0%BA%D1%83%D0%BD_%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.pdf
- Крикун, В.Д. (orcid.org/0000-0001-7409-3383 <http://orcid.org/0000-0001-7409-3383>) and Прокопенко, А.А. (orcid.org/0000-0001-5719-844X <http://orcid.org/0000-0001-5719-844X>) (2023) Development of officers’ foreign language competence in a synthetic learning environment at higher educational institution Вісник науки та освіти (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»), 8 (14). pp. 572-585. ISSN 2786-6165
10.52058/2786-6165-2023-8(14)-572-585
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.52058/2786-6165-2023-8(14)-572-585