Зворотній зв’язок, як важлива умова організації формувального оцінювання у навчальному процесі
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/736838/
https://sci-conf.com.ua/ii-mizhnarodna-naukovo-praktichna-konferentsiya-global-science-prospects-and-innovations-5-7-10-2023-liverpul-velikobritaniya-arhiv/ |
|
Title |
Зворотній зв’язок, як важлива умова організації формувального оцінювання у навчальному процесі
Feedback as an important condition for organizing formative assessment in the educational process |
|
Creator |
Ващенко, Л.С.
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Дослідження вітчизняних та зарубіжних вчених, педагогічна практика дає підстави зробити висновок про важливість і необхідність зворотного зв’язку в організації навчального процесу. Дослідження серед учнів щодо поглядів на зворотній зв’язок ми проводили в ліцеї однієї області, тому можемо говорити лише про окремі тенденції. Однак, виходячи із завдань державного освітнього стандарту, очевидною є необхідність модернізувати систему оцінювання.
The research of domestic and foreign scientists, pedagogical practice gives reason to conclude about the importance and necessity of feedback in the organization of the educational process. We conducted research among students on feedback views in a lyceum in one region, so we can only talk about individual trends. However, based on the tasks of the state educational standard, the need to modernize the evaluation system is obvious. |
|
Publisher |
Cognum Publishing House
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/736838/1/GLOBAL-SCIENCE-PROSPECTS-AND-INNOVATIONS-5-7.10.23-276-279.pdf
- Ващенко, Л.С. (orcid.org/0000-0002-0637-2142 <http://orcid.org/0000-0002-0637-2142>) (2023) Feedback as an important condition for organizing formative assessment in the educational process In: Global science: prospects and innovations. Proceedings of the 2nd International scientific and practical conference Cognum Publishing House, c. Liverpool, United Kingdom, pp. 276-279. ISBN 978-92-9472-196-9 |
|