Record Details

Підтримка та розвиток багатомовності учнів як стратегія модернізації освіти в умовах європейської інтеграції України

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/736819/
https://sites.google.com/view/vyshyvanka2022
 
Title Підтримка та розвиток багатомовності учнів як стратегія модернізації освіти в умовах європейської інтеграції України
Support and development of multilingualism of students as a strategy for modernizing education in the context of European integration of Ukraine
Поддержка и развитие многоязычия учеников как стратегия модернизации образования в условиях европейской интеграции Украины
 
Creator Фідкевич, Олена Львівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description У тезах представлено багатомовну освіту як сучасний освітній напрямок, який має на меті модернізацію української освіти, кореляцію її завдань із завданнями європейької освіти.
Схарактеризовано основні принципи багатомовної освіти,її мету - формування багатомовної компетентності учнів.
Представлену сучасну модель багатомовної освіти, яка розроблена провідними співробітниками Інституту педагогіки та представлена у "Концепції моделі багатомовної освіти для закладів загальної середньої освіти з навчанням мов національних меншин з урахуванням завдань євроінтеграції".
The theses present multilingual education as a modern educational direction, which aims to modernize Ukrainian education, correlate its tasks with the tasks of European education.
The main principles of multilingual education are characterized, its goal is the formation of students' multilingual competence.
The presented modern model of multilingual education, which was developed by leading employees of the Institute of Pedagogy and is presented in the "Concept of the model of multilingual education for general secondary education institutions with the teaching of languages of national minorities taking into account the tasks of European integration".
В тезисах представлено многоязычное образование как современное образовательное направление, направленное на модернизацию украинского образования, корреляцию его задач с задачами европейского образования.
Охарактеризованы главные принципы многоязычного образования, его цель - формирование многоязычной компетентности учащихся.
Представлена современная модель многоязычного образования, разработанная ведущими сотрудниками Института педагогики и представленная в "Концепции модели многоязычного образования для учреждений общего среднего образования с обучением на языках национальных меньшинств с учетом задач евроинтеграции".
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2023
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/736819/1/%D0%97%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%D0%92%D0%B8%D1%88%D0%B8%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BA%D0%B0%202023-193-196.pdf
- Фідкевич, Олена Львівна (orcid.org/0000-0003-3294-915X <http://orcid.org/0000-0003-3294-915X>) (2023) Support and development of multilingualism of students as a strategy for modernizing education in the context of European integration of Ukraine In: Україно моя вишивана : етнокультурний та освітньо-виховний потенціал української вишиванки : зб. тез ІV Міжнародної онлайн-конференції, 18 травня 2023 р. Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 193-196. ISBN 978-966-6-44-729-9