Методичні рекомендації при організації занять пісковою анімацією з дошкільниками
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/736775/
http://lib.iitta.gov.ua/735589/ |
|
Title |
Методичні рекомендації при організації занять пісковою анімацією з дошкільниками
Methodical recommendations for organizing sand animation classes with preschoolers |
|
Creator |
Чекстере, Оксана Юріївна
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc. 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Останнім часом дуже популярною стала програма «Піскова анімація в ЗДО», яку активно впроваджують у роботу з дітьми заклади дошкільної освіти. Під керівництвом педагога дошкільники швидко навчаються створювати у світловій пісочниці оригінальні картини, що є вагомим розвивальним чинником для художньо-естетичного сприймання. Техніка малювання піском сприяє розвитку просторових уявлень та образно-логічного мислення, поліпшує координацію і пластичність рухів. Крім того, малюючи піском, діти завжди отримують позитивні емоції, відчувають гармонію і задоволення від творчості.
Recently, the program "Sand animation in preschool education" has become very popular, which is actively implemented in the work with children by preschool education institutions. Under the guidance of the teacher, preschoolers quickly learn to create original pictures in the light sandbox, which is a significant developmental factor for artistic and aesthetic perception. The technique of drawing with sand contributes to the development of spatial concepts and figurative and logical thinking, improves coordination and plasticity of movements. In addition, drawing with sand, children always get positive emotions, feel harmony and satisfaction from creativity. |
|
Publisher |
Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Article
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/736775/1/%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8_%D0%9C%D0%95%D0%A2%D0%9E%D0%94%D0%98%D0%A7%D0%9D%D0%86%20%D0%A0%D0%95%D0%9A%D0%9E%D0%9C%D0%95%D0%9D%D0%94%D0%90%D0%A6%D0%86%D0%87%20%D0%9F%D0%A0%D0%98%20%D0%9E%D0%A0%D0%93%D0%90%D0%9D%D0%86%D0%97%D0%90%D0%A6%D0%86%D0%87%20%D0%97%D0%90%D0%9D%D0%AF%D0%A2%D0%AC%20%20%D0%9F%D0%86%D0%A1%D0%9A%D0%9E%D0%92%D0%9E%D0%AE%20%D0%90%D0%9D%D0%86%D0%9C%D0%90%D0%A6%D0%86%D0%84%D0%AE%20%D0%97%20%D0%94%D0%9E%D0%A8%D0%9A%D0%86%D0%9B%D0%AC%D0%9D%D0%98%D0%9A%D0%90%D0%9C%D0%98.pdf
- Чекстере, Оксана Юріївна (orcid.org/0000-0003-2435-3831 <http://orcid.org/0000-0003-2435-3831>) (2023) Methodical recommendations for organizing sand animation classes with preschoolers Функціонування творчого мислення в умовах інформаційної невизначеності: матеріали ХХІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції, 30 травня 2023 року. pp. 118-122. |
|