Record Details

Соціально-педагогічний підхід у проєктуванні інклюзивного освітнього середовища гімназії

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/730556/
https://undip.org.ua/library/anotovani-rezultaty-naukovo-doslidnoi-roboty-instytutu-pedahohiky-za-2021-rik/
 
Title Соціально-педагогічний підхід у проєктуванні інклюзивного освітнього середовища гімназії
Socio-pedagogical approach in designing an inclusive educational environment of the gymnasium
 
Creator Алєксєєнко, Т.Ф.
 
Subject 37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
37.07 Management aspects of educational institutions
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Інноваційність соціально-педагогічного підходу у проєктуванні інклюзивного освітнього середовища гімназії забезпечується введенням соціального концепту, спрямованого на подолання нерівності, набуття нової якості співбуття для всіх учасників освітнього процесу, його наповненням ціннісно-смисловим змістом інклюзії, яка широко упроваджується на міжнародному рівні та актуалізована пріоритетним завданням сучасного освітнього процесу.
Innovative socio-pedagogical approach in designing an inclusive educational environment of the gymnasium is ensured by the introduction of a social concept aimed at overcoming inequality, acquiring a new quality of coexistence for all participants in the educational process, filling it with value-meaning content educational process.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка
 
Date 2021
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/730556/3/_Alieksieienko_Anotovani_2021-4-5.pdf
- Алєксєєнко, Т.Ф. (orcid.org/0000-0002-2060-2354 <http://orcid.org/0000-0002-2060-2354>) (2021) Socio-pedagogical approach in designing an inclusive educational environment of the gymnasium In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2021 рік Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 194-195. ISBN 978-966-644-606-3