Соціально-педагогічний підхід у проєктуванні інклюзивного освітнього середовища гімназії
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/730556/
https://undip.org.ua/library/anotovani-rezultaty-naukovo-doslidnoi-roboty-instytutu-pedahohiky-za-2021-rik/ |
|
Title |
Соціально-педагогічний підхід у проєктуванні інклюзивного освітнього середовища гімназії
Socio-pedagogical approach in designing an inclusive educational environment of the gymnasium |
|
Creator |
Алєксєєнко, Т.Ф.
|
|
Subject |
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
37.07 Management aspects of educational institutions 37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Інноваційність соціально-педагогічного підходу у проєктуванні інклюзивного освітнього середовища гімназії забезпечується введенням соціального концепту, спрямованого на подолання нерівності, набуття нової якості співбуття для всіх учасників освітнього процесу, його наповненням ціннісно-смисловим змістом інклюзії, яка широко упроваджується на міжнародному рівні та актуалізована пріоритетним завданням сучасного освітнього процесу.
Innovative socio-pedagogical approach in designing an inclusive educational environment of the gymnasium is ensured by the introduction of a social concept aimed at overcoming inequality, acquiring a new quality of coexistence for all participants in the educational process, filling it with value-meaning content educational process. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка
|
|
Date |
2021
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/730556/3/_Alieksieienko_Anotovani_2021-4-5.pdf
- Алєксєєнко, Т.Ф. (orcid.org/0000-0002-2060-2354 <http://orcid.org/0000-0002-2060-2354>) (2021) Socio-pedagogical approach in designing an inclusive educational environment of the gymnasium In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2021 рік Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 194-195. ISBN 978-966-644-606-3 |
|