GAMIFIED ACTIVE LEARNING AND 3D TECHNOLOGIES FOR ENHANCING STUDENTS' ACADEMIC ACHIEVEMENTS
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
GAMIFIED ACTIVE LEARNING AND 3D TECHNOLOGIES FOR ENHANCING STUDENTS' ACADEMIC ACHIEVEMENTS
ГЕЙМІФІКОВАНЕ АКТИВНЕ НАВЧАННЯ ТА 3D-ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ АКАДЕМІЧНИХ ДОСЯГНЕНЬ СТУДЕНТІВ |
|
Creator |
Булгакова, Олександра Сергіївна
Зосімов, В’ячеслав Валерійович |
|
Subject |
Gamification
3D modeling game-based learning online learning educational software interactive learning PC components Гейміфікація 3D-моделювання ігрове навчання онлайн-навчання освітнє програмне забезпечення інтерактивне навчання компоненти ПК |
|
Description |
Gamified active learning has been shown to improve students' academic performance and engagement while facilitating the establishment of more social connections compared to standard course settings. The objective of our study was to evaluate the effectiveness of gamification within a single course. We developed a gamified environment using 3D technology to enhance the students' comprehension and interest in the course material. Additionally, we assessed students' attitudes towards gamification, including their perception of its usefulness. The study was conducted using an experimental group (class with gamification implementation - selection two forms of gamification, such as 2D and 3D technologies, which can play an important role in achieving the best results) and a control group (class without gamified activities). The results indicated that the use of gamified educational courses can indeed enhance students' academic performance and acquired competencies, providing more diverse learning methods and motivation. A qualitative analysis was conducted to gain insights into students' perceptions of gamified learning. The feedback obtained during the experiment highlighted the positive impact of gamification on students' motivation, enjoyment, and overall satisfaction with the course. Moreover, gamification allowed for easy modifications to cater to different learning needs. The incorporation of 3D modeling technology provides a more engaging and interactive approach to learning, leading to a better understanding of the subject matter and ultimately improving the quality of education. The conducted experimental study demonstrated a significant in the formation of skills in Computer Science throughout the study process. The utilization of this game-software tool, which employs 3D modeling, is particularly convenient and effective during crisis situations like the COVID-19 pandemic and war, as it facilitates conducting educational activities in a distance format. It also promotes the quick adaptation of students to use IT-technologies in their learning journey. Гейміфіковане активне навчання покращує залученість студентів до навчання, їх академічну успішність і допомагає їм налагодити більше соціальних зв’язків, ніж стандартні налаштування курсу. Нашою метою було оцінити ефективність гейміфікації в межах одного курсу. Гейміфіковане середовище було розроблено з використанням 3D-технологій, щоб покращити розуміння та інтерес студентів до навчального матеріалу. Ми перевірили ставлення студентів до гейміфікації, включно з їх уявленням про її корисність. Дослідження проводилось з використанням експериментальної групи (група із впровадженням гейміфікації – вибір двох форм гейміфікації, як-от 2D та 3D-технології, що відіграють важливу роль у досягненні кращих результатів) та контрольної групи (група без гейміфікованої діяльності). Результати показали, що використання гейміфікованих навчальних курсів може підвищити академічну успішність студентів і набути компетентності, а також забезпечити більш різноманітні методи навчання та мотивацію. Проведений якісний аналіз сприйняття учнями ігрового навчання. Отримані відгуки під час експерименту підкреслюють позитивний вплив гейміфікації на мотивацію студентів та загальне задоволення курсом. Впровадження технології 3D-моделювання забезпечує більш захоплюючий та інтерактивний підхід до навчання, що веде до кращого розуміння предмету та, зрештою, покращує якість освіти. Результати проведеного експериментального дослідження засвідчили підвищення рівня сформованості навичок з інформатики під час навчання. Цей ігровий програмний засіб із використанням 3D-моделювання в кризових ситуаціях (наприклад, пандемія COVID-19 і воєнний стан) є зручним і простим для проведення освітніх заходів, дозволяє легко інтегрувати процес навчання в дистанційний формат. Це також сприяє швидкій адаптації студентів до використання IT-технологій у навчанні. |
|
Publisher |
Institute for Digitalisation of Education of NAES of Ukraine
|
|
Date |
2023-09-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer-reviewed Article рецензируемая статья рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5380
10.33407/itlt.v96i4.5380 |
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol. 96 No. 4 (2023); 46-57
Информационные технологии и средства обучения; Том 96 № 4 (2023); 46-57 Інформаційні технології і засоби навчання; Том 96 № 4 (2023); 46-57 Інформаційні технології і засоби навчання; ##issue.vol## 96 ##issue.no## 4 (2023); 46-57 2076-8184 10.33407/.v96i4 |
|
Language |
eng
|
|
Relation |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5380/2148
|
|
Rights |
Авторське право (c) 2023 Oleksandra S. Bulgakova, Viacheslav V. Zosimov
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|