Record Details

Особливості конструювання та використання інтегрованих завдань на уроках інтегрованого курсу «Досліджуємо історію і суспільство. 5–6 класи»

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/736711/
https://uej.undip.org.ua/index.php/journal/article/view/693
10.32405/2411-1317-2023-3-205-216
 
Title Особливості конструювання та використання інтегрованих завдань на уроках інтегрованого курсу «Досліджуємо історію і суспільство. 5–6 класи»
Features of Integrated Tasks Implementation in “Exploring History and Society” Integrated Course for Grades 5–6
 
Creator Мороз, Петро Володимирович
Мороз, Ірина Володимирівна
 
Subject 314/316 Society
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
93/94 History
 
Description У статті розглядаються особливості конструювання та використання інтегрованих завдань на уроках інтегрованого курсу «Досліджуємо історію і суспільство» для учнів 5-6 класів. Зазначається, що інтегроване завдання в контексті навчання інтегрованого курсу «Досліджуємо історію та суспільство. 5-6 класи» – це педагогічно сконструйована навчальна проблемна ситуація або завдання, що передбачає комплексне використання знань, умінь та навичок, здобутих під час вивчення різних предметів та особистісного досвіду з метою формування в учнів ключових компетентностей, системного типу мислення, цілісних та різнобічних уявлень про події, явища, процеси суспільного життя в різні історичні періоди.
Автори виокремлюють структурні компоненти інтегрованих завдань та наводять методичні вимоги до їх формулювання. Підкреслено необхідність розроблення системи інтегрованих завдань, яка враховуватиме вікові особливості учнів та їхні пізнавальні потреби. Зосереджено увагу на важливості поєднання різних форм навчання під час реалізації інтегрованих завдань, таких як індивідуальна, парна, групова та колективна робота.
У статті розглянуто методичні особливості конструювання та використання інтегрованих завдань на уроках шкільного курсу «Досліджуємо історію і суспільство» на конкретних прикладах. Автори статті наголошують на важливості адаптації інтегрованих завдань до вікових особливостей дітей цифрового покоління. Зокрема окреслюється важливість використання інтерактивних методів навчання, візуальних матеріалів, цифрових технологій та ресурсів для кращого сприйняття та розуміння історичного та громадянознавчого матеріалу учнями.
Наведено алгоритм, який допомагає вчителям конструювати інтегровані завдання з курсу «Досліджуємо історію і суспільство». Зазначається, що подальші дослідження мають розкрити питання визначення видів інтегрованих завдань та розроблення критеріїв їх оцінювання, оскільки такі завдання охоплюють декілька аспектів розвитку суспільства та часто містять матеріал предметів/курсів інших освітніх галузей.
The article examines the peculiarities of designing and implementing integrated tasks in the “Exploring History and Society” integrated course for students in grades 5–6. It highlights that integrated tasks within the context of learning the integrated course “Exploring History and Society. Grades 5–6” are pedagogically constructed educational problem situations or assignments that involve the comprehensive use of knowledge, skills, and experiences acquired while studying various subjects and personal experiences. The main goal is to develop students’ key competencies, systemic thinking, and comprehensive understanding of events, phenomena, and societal processes throughout different historical periods.
The authors identify the structural components of integrated tasks and provide methodological requirements for their formulation. Emphasis is placed on the necessity of developing a system of integrated tasks that considers the students’ age-specific characteristics and cognitive needs. The article also focuses on the importance of combining various forms of teaching during the implementation of integrated tasks, such as individual, paired, group, and collective work.
Specific examples illustrate the methodological features of designing and using integrated tasks during school lessons of the course “Exploring History and Society.” The authors emphasize the significance of adapting integrated tasks to the age-specific characteristics of digital generation children. This includes the use of interactive teaching methods, visual materials, digital technologies, and resources to enhance students’ perception and understanding of historical and civic education materials.
The article presents an algorithm to assist teachers in designing integrated tasks for the course “Exploring History and Society.” Further research should focus on defining types of integrated tasks and developing criteria for their evaluation, as such tasks encompass several aspects of societal development and often incorporate materials from subjects/courses of other educational domains.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/736711/1/%D0%A3%D0%9F%D0%96_%D0%9C%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B7_2023.pdf
- Мороз, Петро Володимирович (orcid.org/0000-0002-6776-9186 <http://orcid.org/0000-0002-6776-9186>) and Мороз, Ірина Володимирівна (orcid.org/0000-0002-7076-1038 <http://orcid.org/0000-0002-7076-1038>) (2023) Features of Integrated Tasks Implementation in “Exploring History and Society” Integrated Course for Grades 5–6 Український педагогічний журнал, 3. pp. 205-216. ISSN 2411-1317
10.32405/2411-1317-2023-3-205-216
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.32405/2411-1317-2023-3-205-216