Record Details

Розвиток методичних ідей навчання фізики у контексті педагогічних традицій Києво-Могилянської академії як осередку науки і освіти періоду слов’янського Відродження

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/736703/
 
Title Розвиток методичних ідей навчання фізики у контексті педагогічних традицій Києво-Могилянської академії як осередку науки і освіти періоду слов’янського Відродження
The development of methodological ideas of teaching physics in the context of the pedagogical traditions of the Kyiv-Mohyla Academy as a center of science and education during the Slavic Renaissance
 
Creator Головко, Микола Васильович
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
378 Higher education. Universities. Academic study
53 Physics
93/94 History
 
Description У статті висвітлюються історико-методичні особливості організації навчання та розвиток змісту перших курсів фізики в Києво-Могилянській академії як осередку просвітництва періоду слов'янського Відродження.
The article highlights the historical and methodological peculiarities of the organization of education and the development of the content of the first courses of physics at the Kyiv-Mohyla Academy as a center of enlightenment during the Slavic Renaissance.
 
Publisher Інформ. системи
 
Date 2010
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/736703/1/Skovoroda_2010.pdf
- Головко, Микола Васильович (orcid.org/0000-0002-8634-591X <http://orcid.org/0000-0002-8634-591X>) (2010) The development of methodological ideas of teaching physics in the context of the pedagogical traditions of the Kyiv-Mohyla Academy as a center of science and education during the Slavic Renaissance Матеріали українсько-турецької філософсько-педагогічної конференції «Григорій Сковорода та Фетхуллах Гюлен: своєчасність традиції гуманізму» (07 червня 2010 р.). pp. 138-145.