Record Details

Формування предметної діяльності дошкільників з порушеннями зору

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/736626/
http://ojs.csnukr.in.ua/index.php/Exceptional_child/article/view/81
10.33189/ectu.v103i3.81
 
Title Формування предметної діяльності дошкільників з порушеннями зору
Formation of subject activity of preschoolers with visual disabilities
 
Creator Легкий, О.М.
Кондратенко, С.В.
 
Subject 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description У статті розглядаються питання процесу пізнання навколишнього світу дошкільниками з порушенням зору, допомоги в оволодінні прийомами та способами сприймання явищ природи й предметної діяльності. Особлива увага приділена розвитку пізнавальних процесів дітей дошкільного віку: дотиковому сприйманню, наочно-логічному мисленню, предметно-практичній діяльності.
Розумовий розвиток є важливою складовою розвитку особистості дошкільника, зокрема його пізнавальної сфери, предметно-практичної діяльності. Одним із важливих напрямів у розвитку пізнавальної діяльності дошкільників є створення умов, що забезпечують повноцінний розумовий розвиток дітей, пов’язаний із формуванням стійких пізнавальних інтересів, умінь і навичок розумової діяльності, якостей мислення, творчої ініціативи.
Метою статті є розгляд питання ефективного формування активного дотикового сприймання в дітей з глибокими порушенням зору, пізнання властивостей навколишніх предметів і формування уявлень про довкілля в процесі виховання дошкільників з порушенням зору.
У процесі формування дотикового сприймання оточуючих предметів ми використовували спеціальну організацію навчального процесу, необхідною умовою якого був розвиток наочно-логічного мислення дошкільника з порушеннями зору, його повноцінна взаємодія зі світом реальних речей, у процесі якої він використовує і перетворює їх на основі вироблених способів дій, з урахуванням закономірностей та особливостей сприймання, розвитку своїх пізнавальних можливостей.
Результатом роботи з формування предметної діяльності дошкільників з порушеннями зору є формування в них повноцінних уявлень про навколишній світ, оточуючі предмети, орієнтування в просторі, розвиток мислення та пізнавальної діяльності. Отже, формування предметної діяльності дошкільників з порушенням зору – тривалий процес, що не завершується до початку шкільного навчання. Поряд із формуванням прийомів дотикового обстеження предметів також є необхідність у формуванні просторового орієнтування, розвитку дрібної моторики. Усе це в сукупності призводить до збагачення чуттєвого досвіду дитини з порушенням зору, успішного формування предметних дій.
The article is focused on the questions of the process of cognition of outside by preschoolers with visual impairment, the helping with their skills in learning and the way of perception of nature phenomena and substantive activities. Particular attention is devoted to the development of cognitive processes of preschool children: tactile perception, visual-logical thinking, subject-practical activities; assistance.
Mental development, thinking is an important component of the development of the preschooler’s personality, in particular in his cognitive sphere, subject-practical activity. One of the important directions of the development of cognitive activity of preschoolers is the creation of conditions that make the full mental development of children which is associated with the formation of stable cognitive interests, skills and abilities of mental activity, thinking skills, creative initiative.
The purpose of this article is to consider the issue of effective formation of active tactile perception children with visual impairment, knowledge of the properties of the objects around them and the formation of ideas about the environment in the process of educating preschoolers with visual impairment.
In the process of forming tactile perception of the objects around them we used a special organization of the educational process, a necessary condition of which was the development of visual and logical thinking of the preschooler, his full interaction with the world of real things and features of perception, development of cognitive abilities of preschoolers with visual impairment.
The result of the work on the formation of the subject activity of preschoolers with visual impairment is the formation of their full ideas about the world around them, objects, spatial orientation, the development of thinking and cognitive activity.
Thus, the formation of the subject activity of preschoolers with visual impairment is a long process that does not end before school. Along with the formation of methods of tactile examination of objects, there is also a need for the formation of spatial orientation, the development of fine motor skills. All this together leads to the enrichment of the sensory experience of a child with visual impairment, the successful formation of objective actions.
 
Publisher Педагогічна преса
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/736626/1/document.pdf
- Легкий, О.М. (orcid.org/0000-0001-8934-7390 <http://orcid.org/0000-0001-8934-7390>) and Кондратенко, С.В. (orcid.org/0000-0002-0896-6227 <http://orcid.org/0000-0002-0896-6227>) (2021) Formation of subject activity of preschoolers with visual disabilities Особлива дитина: навчання і виховання, 3 (103). pp. 67-76. ISSN 2312-2781
10.33189/ectu.v103i3.81
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.33189/ectu.v103i3.81